Maltepe Üniversitesi | Topluma Hizmet Uygulamaları
Maltepe Üniversitesi COVID19

Topluma Hizmet Uygulamaları

Paylaş

8. Topluma Hizmet Uygulamaları
8.1 Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Psk. Eda CİNGÖZ, çocuk danışanlarına dijital ortamda psikolojik destek vermektedir.

8.2. Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar için Araştırma ve Uygulama Merkezi (SOYAÇ) Koronavirüs Pandemisi sürecinde çalışmalarını “topluma hizmet uygulamaları”na paralel olarak devam ettirmektedir. SOYAÇ, İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) tarafından ilan edilen “Covid-19 Mücadele ve Dayanıklılık Programı” kapsamında Çekmeköy Belediyesi ile “Pandemide Yardımlaşma ve Dayanışma (PAYDA), Üsküdar Kaymakamlığıyla da “Covid-19 Küresel Salgını Sürecinde Üsküdar’da Çocuklar ve Aileleri için Psikososyal Destek Çalışmaları” olmak üzere iki proje başvurusu yapmıştır.

Ayrıtılı bilgi için: https://maltepe.edu.tr/Content/Media/CkEditor/29042020055050561-soyac.pdf  

8.3 Maltepe Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi personelleri Uzm. Psk Elif Eylem ALKAN ve Uzm. Psk. Doruk GÜVENÇ Koronavirüs Pandemisi sürecinde toplam 64 danışana hizmet vermiştir.

8.4 Prof. Dr. Gonca TELLİ, 15.04.2020 EkotürkTV 11:30 Serpin Alparslan’ın Programında “Uzaktan Eğitim ve E-öğrenme” konulu canlı yayın

8.5 Prof. Dr. Gonca TELLİ, TBD İcra Kurulu, Dijital Türkiye Endeksi Çalıştayı, 2-9,16,23 Nisan 2020.

8.6  Nevin TAŞALTIN: Maltepe Üniversitesi’nin, Bezmialem Üniversitesi’nin ve TÜBİTAK’ın COVID-19 Bilgilendirme toplantılarına, webinar ve dijital ortamdaki toplantılarına katılımcı olunmuştur.

8.7 Betül ÇOTUKSÖKEN, “İnsan Neden Farklıdır?”, Arada Derneği, (Zoom üzerinden konferans, 02.05.2020.

8.8. Betül ÇOTUKSÖKEN,  “Felsefe Üzerine Röportaj”, Nevzat Ayaz Anadolu Lisesi (Discord üzerinden).

8.9 Kütüphane ve Bilgi Merkezi tarafından “topluma hizmet” kapsamında verilen hizmetler aşağıda sunulmuştur:

8.9.1 Abone/Üyelik/Deneme ve Açık Erişimli veri tabanları kapsamında +250 veritabanına uzaktan erişim hizmeti verilmektedir. Kullanıcılarımızın bu hizmete kolay, hızlı ve ek bir ayar gerektirmeden bilgisayar, telefon ve tabletleri üzerinden erişebilmeleri için gerekli tanımlamalar yapılmış ve tek kullanıcı adı ve şifresiyle veri tabanlarını kullanmaları sağlanmıştır.

8.9.2 Veri tabanlarıyla ilgili soru ve olası sorunlar hakkında 7/24 kullanıcı desteği verilmektedir. Bu kapsamda 13 Mart-30 Nisan arasında 300'e yakın e-mail cevaplanmış, telefon desteğiyle de 50'nin üzerinde kullanıcı sorunu çözüme kavuşturulmuştur.

8.9.3 ANKOS tarafından düzenlenen webinarlar takip edilmekte ve katılım sağlanmaktadır.

8.9.4 COVID-19 kapsamında ücretsiz erişime açılan veri tabanları en kısa zamanda Kütüphane web sayfasında http://kutuphane.maltepe.edu.tr/tr/acik-erisimli-kaynaklari erişime açılmış, uzaktan erişim için kullanılan programlara (VETİS-ELİBRARY) eklenmiştir.

8.9.5 Veri tabanlarına Blackboard üzerinden erişim için gerekli entegrasyon sağlanmış ve öğrencilere bu konuda duyurular yapılmıştır.

8.9.6 COVID-19 nedeniyle uzaktan eğitime geçilen dönem içerisinde veri tabanları kullanımı geçen yıl aynı döneme göre  %100 oranında artmıştır. Bu konuda Kampüs Dışı Erişim elibrary.maltepe.edu.tr adresinden alınan istatistikler aşağıda verilmiştir.

8.9.7 Kütüphane ve Bilgi Merkezi'nde akademik personele, uzaktan eğitimle ilgili hazırlayacakları dokümanlara katkıda bulunmak üzere basılı kaynaklar ödünç verilmekte olup, iade edilen kaynaklar Kitap Dezenfeksiyon Cihazına konularak bakterilere ve virüslere karşı ozon gazıyla dezenfekte edildikten sonra kullanıma sunulmaktadır.