Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
TYYÇ/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 8. Düzey, Doktora Eğitimi) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|||
BİLGİ |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
||
BECERİLER
|
|
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
||
|
X |
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |
X |
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
2. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
X |
||
3. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Öğrenme Yetkinliği |
1.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
|
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1.Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
2.Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme |
|
|
X |
X |
|
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
||
3.Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
2. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
||
3. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |