Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

TYYÇ/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi

(TYYÇ, 8. Düzey, Doktora Eğitimi)

PROGRAM YETERLİLİKLERİ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

BİLGİ

1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak  alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

 

 

X

 

 

 

2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

 

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

 

 

X

 

X

 

BECERİLER

1.  Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

 

 

2.  Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

 

 

X

 

X

 

3. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

4. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

X

 

YETKİNLİKLER

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme

1. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

2. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

3. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

 

 

 

 

Öğrenme

1. Yaratıcı ve eleştirel düşünme,  sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

 

 

X

 

X

 

İletişim ve Sosyal

1. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

2. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

 

X

 

 

 

Alana Özgü Yetkinlik

1. Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 

2. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.

 

X

 

 

X

 

 

 

X

 

 

 

 

 

3. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 





     
  •  
  •  
Düşüncede Özgür, Eğitimde Çağdaş, Bilimde Evrensel