Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
TYYÇ/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 7. Düzey, Yüksek Lisans Eğitimi)[1] |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
BİLGİ |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
BECERİLER |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
|
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
2. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
|
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
||
3. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
X |
X |
X |
2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|
|
X
|
X |
|
X |
|
X
|
|
X
|
|
||
3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
X |
X |
|
X |
X
|
X |
|
|
X |
X |
X |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
||
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
||
4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
||
3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|