INTERNATIONAL OFFICE | Öğrenci Vizesi ve Oturma İzni
INTERNATIONAL OFFICE

Öğrenci Vizesi ve Oturma İzni

Paylaş

Türkiye'de öğrenci olarak kayıt yaptırmak için öğrenci vizesi gerekmektedir. İstisnalar, Türkiye'de bulunan birinin diplomatik vize veya çalışma vizesi ile yasal olarak bağımlı kişilerdir. Öğrenci vizesi olmaksızın Türkiye'ye gelen öğrenciler, öğrenci olarak kayıt yaptıramayacak ve oturma izni alamayacaklardır.

Öğrenci vizesi bir Türk Konsolosluğundan alınmalıdır; Türkiye içinde elde edilemez.

Uluslararası Ofis, Maltepe Üniversitesi'ne öğrencisi olarak kabul edilen başvuru sahiplerine vize için bir Kabul Mektubu gönderir.

Türkiye'deki tüm uluslararası öğrenciler geldiklerinde, statülerine bakılmaksızın, bir ay içinde İl Emniyet Müdürlüğü'nde Yabancıların Yerinden Olma Kayıt Bürosundan bir Oturma İzni'ne kayıt yaptırmalı ve bu belgeyi almalıdır.

Lisans programına kayıtlı öğrencilere genellikle bir yıl geçerli ikamet izni verilir. Değişim öğrencilerine, öğrenci vizesi ile belirtildiği üzere, Maltepe Üniversitesi'nde eğitim görecekleri süre için ikamet izni verilir. Öğrenciler, kayıtlarını uzatırlarsa oturma iznini uzatabilirler.

Uluslararası Ofis, uluslararası öğrencilerin oturma izni almalarına yardımcı olur.

Türkiye'de öğrenci olarak kayıt yaptırmak için öğrenci vizesi gerekmektedir. Öğrenci vizesi, genellikle bir konuta en yakın olan bir Türk Konsolosluğu veya Türkiye Büyükelçiliğinden alınmalıdır. Öğrenci vizeleri Türkiye içinden temin edilememektedir. "Kabul Mektubu" nun bir kopyasını Türkiye'ye gideceğiniz okuldan ve tamamlanmış bir vize başvuru formunu Türk Konsolosluğuna göndermeniz gerekmektedir. İstek üzerine bir başvuru formu sağlayacaklardır. Polonyalı vatandaşlar için öğrenci vizesi ücretsizdir. Türkiye'ye hareketinizden en az 2 hafta önce size bir "Kabul Mektubu" göndereceğiz. Vizenizi alanakadar, başvurunuzu gönderdiğiniz andan yaklaşık altı saat sürer. Vizenizi aldıktan sonra bunun bir "öğrenci vizesi" olduğunu ve tüm kişisel veriler doğruğunu, kontrol edin. Vizenizde bir süre sınırı damgalansa da, öğrenci vizesi okulda kayıtlı olduğunuz sürece geçerlidir.

Türkiye'deki tüm uluslararası öğrenciler, statülerine bakmaksızın, bir ay içinde İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nde (Yabancılar Bürosu) İstanbul İli Emniyet Müdürlüğü'nde ikamet tezkeresi ikamet tezkeresi ile kayıt olmalı ve bu ikamet tezkeresine başvurmalıdırlar.

Ikamet'e (İkamet İzni) başvurmak için ihtiyacınız olan şeyler:

  • "Dilekçe", "Eğitim belgesi" ve "Burs belgesi", büromuz tarafından sağlanmaktadır.
  • Başvuru formu - Müdürlük tarafından doldurulacaktır
  • Fotoğraflı sayfanın pasaport fotokopisi
  • Üzerinde son giriş damgası bulunan sayfanın pasaport fotokopisi
  • Pasaport boyutunda 5 fotoğraf

Bu durumda, pasaport ve ikamet izni kitapçığını alabileceğiniz günü gösteren bir makbuz verilecektir. Genellikle 2-3 gün sürer. Belgeleri alabilecek tek kişi sizsiniz. Genellikle değişim öğrencileri Ikamet'e başvururken Ofis Koordinatörü tarafından desteklenir.