Basın, Ajans ve Kurumsaldan Oluşan Altın Üçgende Deneyim Elde Etmek Sizi Daha İyi Bir İletişimci Yapar!

Paylaş

Röportajı Yapan: Meltem Karakaya (Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İng) Bölümü
Röportaj Veren: Tuba Güven Saraçoğlu (Yemeksepeti Kurumsal İletişim Direktörü)
Tarih: 02.03.2023




Merhabalar Tuğba Hanım öncelikle bugün bize zaman ayırıp etkinliğimize katıldığınız için çok teşekkür ederiz bizi çok mutlu ettiniz. Etkinliğimizle ilgili olarak sizinle kısa bir röportaj yapmak istiyoruz Öncelikle özgeçmişinize baktığımızda İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu olduğunuzu görüyoruz Mezun olduktan sonra Medya ve İletişim sektörüne atılımınız nasıl oldu?

Aslında şöyle ben İngiliz Dili ve edebiyatından mezun olduktan sonra Hacettepe Üniversitesi'nden aldığım formasyon eğitimi dolayısıyla dedim ki; ‘elimde ne var?’ Şimdi ben öğretmenliği bir yapayım önce. Şimdi tek tek gidelim. Hani bir gün belki tekrar öğretmenliğe geri dönmem gerekir o yüzden de bir memuriyetinizi almanız gerekiyor devlette öğretmenlik yapıp bir yıllık bu süreçte. Ben de ilgili sınavlara girdim devletin. Sonra işte ikinci tercihimi kazandım. Aksaray'a orada bir köy okulunda öğretmenlik yapmaya gittim Oradaki bir yılımı doldurduktan sonra Ankara'ya geri döndüm. Bir yıl da özel bir kolejde öğretmenlik yaptım. Ama o yaz işte o bitirdiğimiz yaz öğretmenliği hani bir sonraki yıla devam edeyim mi etmeyeyim mi tam o yazda şöyle bir fırsat geldi NTV'de Kültür Sanat bölümünde muhabir editör prodüktör olma gibi bir imkanım vardı ki zaten Ankara'da kültür sanata olan ilgim, yani o bütün opera bale tiyatro hepsini çok yakından takip etmem, konserler, kitaplar, dergiler vesaire derken böyle çok zengin bir kültür sanat dünyam vardı ve kendimi burada görmek istedim ben. Çünkü o öğretmenlikte bir şekilde ya tam bu değil diye bir his vardı içimde. Sonra o yaz İstanbul'a geldim Ankara'dan ve NTV'de çalışmaya başladım 2005 yazında. Orada hem gece gündüz başta olmak üzere birçok programa katkıda bulundum hem muhabirlik yaptım, editörlük yaptım prodüktörlük yaptım, bazen program formatları çıkardım. Burada o kadar fazla NTV’deyken insanla röportaj yapma tanışma imkânım oldu ki çok farklı hikâyeler dinledim, dünyanın çok farklı insanları ile ünlü insanlarla vesaire ile röportaj yaptım. Dolayısıyla da bu kadar çok hikâyeyi bilmek ben de iki tane şeyi çok güçlendirdi. Biri doğru soru sormayı öğrendim orada iki de dinlemeyi öğrendim. Çünkü siz dinledikçe karşıdaki aslında daha da çok konuşuyor röportaj yaparken. Dolayısıyla da ortaya da çok güzel içerikler çıktı. Orada haber yazmayı öğrendim bir kere haber içeriği nedir? 5N 1K nedir? Haber içeriği olması için ne gibi sorular sorulur karşıdakine vesaire gibi bunları kendime kattım. Dolayısıyla benim de iletişim kariyerime burada yaptıklarım inanılmaz faydalı oldu. Hem de basın dinamiklerini orada öğrenme fırsatım oldu. Yani benim işimin çok önemli bir parçası basın olduğu için basın mensubu oldum ve suyun öbür tarafında yer aldım kariyerime de çok katkıda bulundu.

Etkili bir iletişimci olmak için hangi yeteneklere sahip olmak gerek olmak gerektiğini düşünüyorsunuz? Sizi dinlediğimde şunu fark ettim ki aslında çok yönlü olmanın ve birçok sektörün içinde bulunmanın size iyi bir iletişimci yaptığını düşünüyorum. Sizin bu konudaki fikriniz nedir?

Kesinlikle o yüzden konuşma sırasında da söyledim benim altın üçgen diye nitelendirdiğim basın, ajans ve kurumsal yani marka tarafı üçgeninin mümkün mertebe eğer her tarafını kaplayabiliyorsanız ve kapsayabiliyorsanız bu sizi bence çok daha iyi bir iletişimci yapıyor. Bu da neden? Çünkü ajans tarafında o bahsettiğim çok fazla sektörü tanıma imkânı, basın tarafında çok fazla insanı tanıma imkanı sizi iletişimci olarak hem iyi hikaye anlatıcısına dönüştürüyor hem de sizi çok daha donanımlı hale getiriyor bu söyleyeceklerimden bir tanesi bu. Bir diğeri ise iyi bir muhakeme yeteneğine sahip olmak. Bir olayı, bir durumu, bir resmi çok iyi değerlendirmek. Bunun içinde dinamikleri çok iyi okuyabilmek yani ortam dinamiklerini iyi okuyabilmek . Bir başkası empati. Hani hem empati hem de yani bu acaba bunu yaparsam bu olur diye ileriye dönük o hamlelere hesaplayabilmek. Eksisiyle artısıyla o değerlendirmeyi yapabilmek de işin başka bir tarafı. Başka ne diyebilirim? Ben detaycılığı da çok önemsiyorum iletişim kısmında. Çünkü hakikaten şeytan detayda gizli. O detayları her defasında, isterseniz o işi bininci kez yapın o detaylarına mutlaka umursuyor olmanız gerekiyor. İşimizdeki farkı da o detay yaratıyor.

Çok teşekkür ederim cevabınız için. iyi ki geldiniz. Sağ olun.

Ben teşekkür ederim davetiniz için çok teşekkürler.