Instagram’da Nüfuz Pazarlaması Ve Fenomen Algısı

Paylaş

İletişim teknolojilerinin tümüyle baştan yapılandırıldığı son yıllarda, sosyal medya araçları teoride ve pratikte geleneksel medyanın etkisini yitirmeye başlamasına neden olmakta ve pazarlamacıları doğru kanallara yönelmeye mecbur bırakmaktadır. Daha fazla insan akran onayına ve elektronik ağızdan ağıza pazarlama yöntemlerine yönelmeye başladıkça, müşteriler otantik görüş ve incelemeler talep etmeye başlamış ve geleneksel reklamlara daha etkili bir alternatif bulma gereği doğmuştur.

Günümüzde pazarlama uzmanları, kalabalığın içinde seslerini duyurabilmek için yoğun bir mücadele vermekte, ayrıntılı ve özenli reklam kampanyalarına daha fazla bütçe ayırmaktadırlar. Ancak, reklam mesajlarına aşırı yüklenmenin tüketicileri şüpheci kıldığı da bir gerçektir. Tüketiciler artık reklamlardan kaçmak için daha fazla para harcayarak özel hizmetlere yönelmekte (Netflix, Spotify) ve reklamları engelleyen çeşitli programlar (adblockers) kullanmaktadırlar. İşte bu karmaşık ortamda tüketicinin satın alma davranışı üzerinde oldukça büyük bir etkiye sahip olan tek şey, güvenilir bulunan bir kaynaktan duyulacak bir söz ya da tavsiyedir.

Bu kitapta Instagram üzerinde ürün tanıtımı yapan mikro sosyal medya fenomenlerinin paylaşımları ve takipçilerinin bu paylaşımlara karşı yaklaşımları şüphecilik bağlamında incelenirken, Instagram’da nüfuzlu kişiler olarak tabir edilen fenomenlerce yaratılan doğal reklam içeriklerinin tüketici perspektifinden incelenerek reklam ve takipçiler arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır.