Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Temel Alan Yeterlilikleri/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi
Temel Alan Yeterlilikleri (Matematik ve İstatistik)[1] |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|||
BİLGİ |
1.Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
x |
x |
x |
x |
X |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
BECERİLER |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
2. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
||
3. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
X |
||
3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
X |
||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
2. -Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
||
3Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
||
4Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
2. -Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
[1]YÖK sitesinden, http://www.yok.gov.tr/content/view/977adresinden, “Karar Ekleri”nden alınmıştır.