Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Temel Alan Yeterlilikleri/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (Gazetecilik ve Enformasyon) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
BİLGİ |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, iletişim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
X |
X |
X |
X |
||
2. Alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. |
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
||||||
3. Alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye ve araştırma yöntemleri bilgisine sahiptir. |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|||||||
BECERİLER |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|||||
2. Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|||
3. Alanı ile ilgili nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YYetkinliği |
1. Alandaki bir sorunu tespit eder, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|||
2. Çalışmalarını bağımsız ve ekip üyesi olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|||||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Alanıyla ilgili bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
||||
2. Alanına ilişkin gelişimini yönlendirir. |
|
|
X |
|
X |
|
X |
X |
X |
X |
|
||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Alanındaki güncel gelişmeleri değerlendirip kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
X |
|
X |
|
|
X |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve yönlendirir. |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
||
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
||
2. Alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulamaları yorumlar, geliştirir ve elde edilen sonuçları, hedefler doğrultusunda değerlendirir. |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
X |
|||||
3. Alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneğini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|