Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Temel Alan Yeterlilikleri/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi
Temel Alan Yeterlilikleri (Mimarlık - Yapı) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
BİLGİ |
1. Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
2. Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
||
BECERİLER |
1. Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
2. Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
|
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
||
3. İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
||
4. Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3.. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
||
4. Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
2. Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
X |
||
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
||
4. Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
||
5. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
2. Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
3. Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
X |
||
4. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
||
5. Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|