Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Temel Alan Yeterlilikleri/Program Yeterlilikleri İlişkisi
Temel Alan Yeterlilikleri (Sağlık Bilimleri) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
BİLGİ |
1. Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
3. Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
4. İnsanlar ve toplumlararası |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
||
5. Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6. Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. |
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
||
7. Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
||
BECERİLER |
1. Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
2. Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
||
3. Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
||
4. Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. |
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
6. Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
||
7. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. |
|
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
2. Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. |
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
||
3. Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
4. Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
||
5. Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3. Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
||
5. Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
||
6. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
||
7. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
2. Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
||
3. Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
||
4. Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
||
5. İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
6. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
||
7. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X
|
||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
2. Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
||
3. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5. Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6. Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. |
|
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
||
7. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|