Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
TYYÇ/Program Yeterlilikleri İlişkisi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 7. Düzey, Yüksek Lisans Eğitimi)[1] |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
|||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||
BİLGİ |
1.Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
||
BECERİLER |
1.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
2. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
||
3.Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
||
YETKİNLİKLER
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
2.Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
||
3.Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
||
Öğrenme Yetkinliği |
1.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1.Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
2.Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
||
3.Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
||
4.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1.Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
2.Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
||
3.Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |