Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
TYYÇ/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
|
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
BİLGİ |
-Kuramsal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
BECERİLER |
-Bilişsel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
2. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle büntünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değştirmek üzere harekete geçebilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı ilietişim kurabilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
4. Alanının gerektirdiği düzeye bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişm ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||
3.Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözmeve /veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |