Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
TYYÇ/Temel Alan Yeterlilikleri/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi
Temel Alan Yeterlilikleri (Beşeri Bilimler) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 7. Düzey, Yüksek Lisans Eğitimi) |
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|||
BİLGİ |
-Kuramsal -Olgusal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Kuramsal -Olgusal |
BİLGİ |
1. Alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
X X |
X |
|
X |
|
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
|
X X |
X X |
|
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
||
3. Alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
||
4. Beşeri bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
||
BECERİLER |
-Bilişsel -Uygulamalı |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Bilişsel -Uygulamalı |
BECERİLER |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X |
X |
X X |
X X |
X X |
|
|
|
X X |
X X |
X X |
|
|
X X |
X |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
||
2. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
X X |
X X |
X X
|
X X |
X X |
|
|
|
X X |
X X |
X X |
|
X X |
X X |
X X |
2. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
||
3. Alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. |
|
X X |
X X |
X X |
X X |
|
|
|
X X |
X X |
X X |
|
|
X |
|
3. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
||
4. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
Temel Alan Yeterlilikleri (Beşeri Bilimler) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 7. Düzey, Yüksek Lisans Eğitimi |
|||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
X |
X X |
|
X X |
|
X |
X |
X X |
X X |
X X |
|
|
X X |
X |
1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabil Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
|
2. Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir |
|
X X |
X X |
X |
X X |
|
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
|
X X |
X X |
|
2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|||||
3. Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. |
X |
X |
X |
|
X |
X |
X X |
X X |
X X |
|
|
|
X |
X X |
|
3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|||||
4. Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder |
X |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|||||
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
1. Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
X |
X X |
X X |
X |
X |
|
|
|
X X |
X |
X |
|
|
|
X |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
Öğrenme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
|
2. Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|||||
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
X X |
|
X |
|
X X |
X X |
X |
|
X X |
X |
|
|
X |
X X |
|
1.Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
YETKİNLİKLER
|
|
2. Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
X X |
|
X X |
|
X X |
|
X |
X |
X X |
X |
|
|
|
X X |
X |
2.Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|||||
YETKİNLİKLER |
|
3. Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
X X |
X |
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
|
||
4. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
X |
|
X X |
X X |
4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|||||
5. Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
X |
|
|||||
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
1.Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel,sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
X |
|
X X |
X X |
X X |
X X |
|
|
X X |
X X |
X X |
|
X |
X X |
X X |
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
Alana Özgü Yetkinlik |
||
2. Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X |
|
|
X X |
X X |
X X |
|
|
X X |
X X |
2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|||||
3. Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
X X |
|
X X |
X X |
|
X |
|
|
X X |
X X |
X |
|
X |
X X |
X X |
2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|||||