Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
TYYÇ/Temel Alan Yeterlilikleri/Program Yeterlilikleri İlişkisi
Temel Alan Yeterlilikleri (Sanat) |
|
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|||
BİLGİ |
1. Alanındaki ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibidir. |
X |
X |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
2. Sanat ve tasarımı sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini tartışacak ve yönlendirecek düzeyde kavrar. |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
||
3. Disiplinlerarası etkileşimi yeni kuram ve sentezlere ulaşabilecek düzeyde kavrar. |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
||
BECERİLER |
1.Alanıyla ilgili bilginin ve/veya yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunur. |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
X |
|
||
2. Sanatsal üretim konusunda deneysel ve yaratıcı süreçler yoluyla yenilikçi araştırma yöntemleri geliştirip belgeler. |
X |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
||
3. Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptir. |
X |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1.Sanat ve bilim değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıt üretir ya da yorumlar. |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
X |
|
2.Grup projelerini planlayıp yönetir. |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Alanıyla ilgili sorunları belirleyip yorum yapar. |
|
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
2. Alanıyla ilgili çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
|
||
3. Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirir. |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Özgün yapıtları yoluyla toplumla iletişim kuracak donanıma sahiptir. |
X |
|
|
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
|
2. Sanat yapıtlarının iletişim araçları yoluyla tanıtımı sürecini yönetir. |
|
|
X |
X |
|
|
|
X |
X |
X |
|
||
3. Görüşlerini, alanının uzmanlarına etkin bir şekilde aktarır. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
||
4. Alanıyla ilgili akademik tartışmaları başlatıp yönetir. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
||
5. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: C1 Düzeyi). |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek sanata ve / veya bilime katkı sağlar. |
|
X |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
2. Alanıyla ilgili konularda akademik öğretme, değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin şekilde kullanır. |
X |
X |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
||
3. Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecine katkıda bulunur. |
|
X |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
||
4. Sanatın topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkıda bulunur. |
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
X |
X |
|