OKULDAYIZ OSMANGAZİ: Akran Desteği Temelli Terapötik Grup Çalışmaları: Oyun Atölyesi (10 Nisan 2022 - 10 Haziran 2022) | Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ)
SOKAKTA YAŞAYAN ve ÇALIŞAN ÇOCUKLAR İÇİN UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Maltepe Üniversitesi / SOYAC

OKULDAYIZ OSMANGAZİ: Akran Desteği Temelli Terapötik Grup Çalışmaları: Oyun Atölyesi (10 Nisan 2022 - 10 Haziran 2022)

Paylaş

"Okuldayız Osmangazi"
Üniversite-Toplum-Özel Sektör İşbirliğiyle Nöroardışık Eğitim Uygulamaları
Akran Desteği Temelli Terapötik Grup Çalışmaları: Oyun Atölyesi

 

Çocuklar kendilerine has dünyalarında, bazen oyun gibi bir araç yoluyla desteklenmeye gereksinim duymaktadırlar. Oyun, çocukları hem gelişimsel açıdan hem de eğitimsel açıdan desteklemekte[1]; çocukların olumlu davranışlar kazanmalarında, sosyalleşmelerinde, empati becerisi kazanmalarında ve kendilerini ve dünyayı tanımalarında çocuklara yol gösterici olmaktadır[2].  Ayrıca, oyun aracılığıyla çocuklar kendi ilgi ve gereksinimlerinin farkına varabilir; bireysel, sosyal ve bilimsel yönden duyarlı ve farkındalığı yüksek olan bireyler olabilirler[3].

Eğitimin bireylerde davranış değişikliği meydana getirebilmesi için ancak, bu bireylerin eğitim sistemine devamlı olarak katılımlarının sağlanması gerekmektedir[4]. Okuldayız: Osmangazi çalışmaları kapsamında öğrencilerin davranışlarını ve akademik performanslarını anlamalarına yardımcı olmak için geliştirilmiş bir eğitim modeli olan Nöro-ardışık Eğitim Modeli (NEM) dikkate alınmakta ve travma bilgisine dayalı bakış açısı değerlendirilerek oyunlar planlanmaktadır. Çalışmaların temel amacı, Nöro-ardışık Eğitim Modeli ve  disiplinlerarası bütüncül bakış açısıyla öğrenciler ile terapötik bir ilişki kurarak okula devamlılıklarının arttırılmasına destek olabilmek olan bu proje kapsamında, sınıf ekiplerinde yer alan diğer ekip üyeleri ile birlikte, belirlenen gün ve saat aralıklarında Çocuk Gelişimi öğretim elemanlarının rehberliğinde çevrimiçi olarak gerçekleştirilebilecek bazı oyun temelli etkinlik önerileri hazırlanmaktadır. Bu etkinlikler toplantı sırasında prova edilerek ve etkinliklerin farklı sınıf düzeylerindeki öğrenciler ile nasıl uygulanabileceği üzerine tartışılmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek, bireysel farklılıkları tanımalarını ve sosyal olarak kaynaşmalarını sağlamak ve grup dinamiği oluşturabilmek için bir araç olarak kullanılması hedeflenmektedir. Ayrıca, bu etkinlikler aracılığıyla öğrencilerin kendilerini, okul ve toplum ile bir bütün olarak algılamaları, kendi değerlerini inşa etmeleri ve destekleyici öğrenme ilişkileri içerisinde heyecanlarını ve meraklarını artırarak özgüven ve öğrenme motivasyonu kazanmaları amaçlanmıştır.

Tüm bu çalışmalar sonucunda, ekip üyelerinin ve öğrencilerin birbirlerini daha yakından tanıma fırsatı elde ettikleri, öğrencilerin gruba aidiyet duyguları ile grup ile birlikte hareket etme, işbirliği yapma, soyut düşünme ve dikkat becerilerinin desteklendiği, istek ve gereksinimlerini ifade edebildikleri ön görülmektedir.

 KAYNAKÇA

 [1] Gökşen, C. Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve Gaziantep çocuk oyunları. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (TAED), 52, 2014, s.  229-259.

 [2] Tekin, G. ve Tortamış Özkaya, B. Çocuk ve oyun: Çocukların öğrenmesini anlama ve destekleme. N. Avcı (Ed.). Okul öncesi eğitimine giriş içinde. Ankara: Eğiten Kitap, 2015, s. 125-150. 

 [3] Bardak, M. Oyun temelli öğrenme. A. Gürol (Ed.). Erken çocukluk döneminde öğrenme yaklaşımları içinde. İstanbul: Efe Akademi, 2018, s. 207-230.

 

GALERİ: