Tıp Fakültesi | Maltepe Üniversitesi | Neden Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi

Tıp Fakültesi | Maltepe Üniversitesi

Neden Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi

Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi ailesinin bir üyesi ve geleceğin değerli hekimleri olan sizleri aramızda görmekten sonsuz mutluluk duymaktayız. Zor ve özveri gerektiren, ancak bir o kadar haz veren ve şerefli hekimlik mesleğine hoşgeldiniz. Sizlere hem eğitiminizde hem de hekimlik yaşamınızda başarılar dileriz.

FAKÜLTEMİZİN KISA TARİHÇESİ

Fakültemiz, 10.000’i aşkın öğrencisi olan Maltepe Üniversitesi’nin 9 fakültesinden birisidir.

İstanbul Marmara Eğitim Vakfı tarafından kurulduğu 1997 yılından bu yana süren Türkçe eğitim programına 2013 yılında İngilizce eğitim programı eklenmiştir. Avrupa Komisyonu tarafından ‘’Diploma Eki Etiketi’’ ile ödüllendirilmiş olan Fakültemiz Avrupa Üniversiteler Birliği üyesidir: http://ects.maltepe.edu.tr/tip/

FAKÜLTEMİZDE EĞİTİM

Fakültemizdeki 6 yıllık eğitim klinik öncesi ( Evre-l) ve klinik eğitimleri (Evre-ll) olarak iki bölümde ele alınır; her evre üçer yıl sürer. Her eğitim-öğretim yılı bir ‘’dönem’’ olarak adlandırılır. Dönemler ise ders kurulları ve stajlardan oluşur.

Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi müfredatı Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (UÇEP) temel alınarak ve Fakültenin hedefleri ve stratejik planı doğrultusunda, UÇEP’e eklemeler yapılarak hazırlanmıştır ve her yıl bilimsel veriler ışığında yeniden gözden geçirilerek gerekli güncellemeler yapılmaktadır.

Dönemlerdeki müfredat özetle şöyledir:

A. Klinik öncesi eğitim: Tıp eğitiminin klinik öncesindeki ilk 3 yılı ağırlıklı olarak laboratuvar destekli ve kurumsaldır.

Dönem 1: Bu dönemin temel amacı, insan bedeninin yapısı ve işleyişi hakkında bilgiler vermektir. Bu konular anatomi, histoloji, embriyoloji, tıbbi biyoloji, biyofizik, tıbbi biyokimya, ve fizyoloji dersleri içinde işlenecektir. Bu dönemin başlangıcında bir hafta süreyle tıp eğitimine ve Fakültemize uyum sağlamanız için ‘’oryantasyon eğitimi’’alacaksınız. Ayrıca, hekimlik tarihi, insan davranışları ve ruhsal yapısı konularını işleyeceksiniz; bilimsel yayınları izleme ve araştırma tekniklerine giriş amacıyla biyoistatistik konusunda ön bilgiler edineceksiniz; hekimlik uygulamalarını erken dönemlerde gözlemeniz ve eğitiminizin sonraki aşamalarına geçiş yapmanızı kolaylaştırmak amacıyla Üniversitemiz Hastanelerinde ‘’klinik uygulamalar ve tıpta insan bilimleri’’ derslerini alacaksınız, hastane uygulamalarında bulunacaksınız.

Dönem 2: Bu dönemde bir yandan önceki dönemde başladığınız normal beden işlevlerini öğrenmeye devam ederken, diğer yandan hastalık nedenleri, bedenin hastalıklara karşı savunma yolları ve ilaçların etki mekanizmaları ile ilgili başlangıç düzeyinde bilgiler edineceksiniz. Bu konular mikrobiyoloji, patoloji ve tıbbi farmakoloji derslerinde ele alınacaktır.

Dönem 3: Bu dönemde, ağırlıklı olarak vücut sistemlerine göre hastalıkların neler olduklarını, tanı ve tedavi yöntemlerini öğreneceksiniz; halkın sağlığını bozan fiziksel, biyolojik ve sosyal çevre faktörlerini, toplumların sağlık düzeylerini ölçme ve geliştirme konularını öğreneceksiniz; adli tıp uygulamalarındaki hekimin sorumlulukları; hekimlik uygulamalarındaki etik konular hakkında bilgi edineceksiniz.

B. Klinik eğitimleri (EVRE-II): Tıp eğitiminin son 3 yılı klinik stajlarını kapsar ve ağırlıklı olarak

uygulamalıdır.

Dönem 4: Bu dönemde çocuk sağlığı, hastalıkları ve cerrahisi, iç hastalıkları, kardiyoloji, genel cerrahi ve kadın hastalıkları ve doğum kliniklerinde staj yapacaksınız.

Dönem 5: Bu dönemde önceki dönemde stajını yaptığınız klinik dallar dışındaki tıp dallarında staj yapacaksınız. Bunlar arasında göğüs hastalıkları, enfeksiyon hastalıkları, nöroloji, dermatoloji, psikiyatri, radyoloji, klinik farmakoloji, fiziksel tıp ve rehabilitasyon, kulak – burun – boğaz, göz, üroloji, ortopedi ve travmatoloji, sinir cerrahisi, göğüs cerrahisi, plastik ve rekonstruktif cerrahi, anestezi ve reanimasyon ve adli tıp dalları sayılabilir.

Dönem 6 (Aile Hekimliği Dönemi): Tıp eğitiminin son yılına ‘’İntörnlük-Aile Hekimliği’’

dönemi de denilir. Bir yıl (12 ay) süren bu dönemde, ilk 5 yıl içinde öğrendiğiniz bilgileri ve edindiğiniz becerileri uygulama fırsatı bulacaksınız. İntörn hekim olarak 8 tıp dalında çalışacak, bilgi ve becerilerinizi pekiştireceksiniz. Bu dallar, çocuk sağlığı ve hastalıkları, iç hastalıkları, genel cerrahi, kasın hastalıkları ve doğum ve acil servis olacak. Ayrıa ilgi duyduğunuz ve seçeceğiniz bir klinikte çalışacak ve halk sağlığı stajı sırasında hastane dışındaki sağlık kuruluşlarında bulunacak ve sağlık hizmetlerinin yürütülmesi konularında eğitim alacaksınız.

Klinik öncesi ( Evre-I) ve klinik eğitimleri (Evre-II) arasındaki entegrasyon hem yatay hem dikey eğitim modeli ile sağlanmaktadır. Klinik öncesi dönemde ders kurullarına yayılmış olarak verilen ‘klinik uygulamalarına giriş’ dersleri ile sağlanan bu eğitim modeli sayesinde sanal hasta görüşmelerinden, girişimsel tıbbi işlemlere kadar birçok konuda kliniğe hazırlanacaksınız.

Seçmeli Dersler

Eğitimimizde, iyi hekim yetiştirme hedefinin yanı sıra gelecekte kendilerini farklı yönleri ile de ön plana çıkarabilecek bireyler yetiştirmek de hedeflenmiştir. Bu yüzden, Yabancı Diller Yüksekokulu, Güzel Sanatlar Fakültesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi ve İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi ile ortak seçmeli ders olanakları sunulmaktadır. Bunlar arasında Latince, Rusça, insan hakları, iletişim psikolojisi, disiplinler arası sanat gibi dersler sayılabilir.

İngilizce Eğitim

Türkçe tıp eğitimi programında ilk üç yıl hekimlerin bilimsel yayınları rahatlıkla izleyebilecekleri ve ileride girecekleri sınavlarda başarılı olabilecekleri düzeyde tıbbi İngilizce eğitimi verilmektedir. İngilizce tıp eğitimi programında ise eğitim dili yüzde yüz İngilizcedir. Türkçe tıp eğitimi programında İngilizce hazırlık eğitimi isteğe bağlı iken İngilizce tıp eğitimi programında hazırlık sınıfı İngilizce yeterlilik sınavında başarılı olunmadığı sürece zorunludur.

Danışmanlık ( Mentörlük )

Fakültemize kayıt yaptıran her öğrenciye bir öğretim üyesi ‘’danışman-mentör’’olarak atanmaktadır. Danışman listesi her eğitim öğretim yılında yeniden belirlenip veri tabanları üzerinden yayınlanarak öğrencilerimize duyurulmaktadır. Eğitiminize ilişkin, üniversite yaşamınızla ilgili ve kişisel sorunlarınızı danışmanınızla görüşerek çözüm yollarını bulabilirsiniz.

KURALLAR

Fakültemizde uygulanan eğitim-öğretim, sınav, ders başarısı disiplin işleri, ücret ödemeleri, kayıt işlemleri ve diğer konulardaki bütün kurallar Tıp Fakültesi web sayfasında yer alan yönetmelik ve yönergelerde açıkça belirtilmiştir. Bütün öğrencilerimizden eğitimlerine başlarken bu kuralları öğrenmelerini ve ona göre davranmalarını beklemekteyiz.

SOSYAL, KÜLTÜREL, SANATSAL ve SPORTİF OLANAKLAR

Üniversitemiz öğrencilerimize akademik çalışmalar dışındaki zamanlarını ilgi ve yetenekleri doğrultusunda değerlendirebilecekleri ya da yeni ilgi alanları kazanabilecekleri ortam ve olanakları sağlamaktadır. Öğrenciler sayılar 50’e yakın farklı alanlardaki öğrenci kulüplerinde sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler düzenler ve etkinliklere katılırlar.

Ayrıca, her yıl Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Uluslararası Tıp Öğrencisi Kongresi düzenlenir.

Öğrencilerimizin sportif faaliyetleri için ayrılan alanlar şöyledir:

Açık ve Kapalı Spor Tesisleri

Buz pateni

Tenis Kortu ( 6 adet )

Olimpik yüzme havuzu

Tenis egzersiz duvarı ( 2 adet )

Step ve aerobik salonu

Basketbol sahası ( 3 adet )

Fitness salonu

Büyük futbol sahası

Basketbol ve voleybol sahası

Orta boy futbol sahası ( 2 adet )

Squash kortu ( 2 adet )

Küçük boy futbol sahası ( 2 adet )

Atletizm pisti

Çekiç – gülle – yüksek atlama – uzun atlama

MEZUNİYET SONRASI

Tıp fakültelerinden lisans derecesi ile mezun olanlar ‘’Pratisyen Hekim’’ unvanı alırlar. Mezuniyet sonrası meslek uygulamalarında bilinmesi gerekenler şunlardır:

  • Yürürlükteki yasalara göre her mezun Sağlık Bakanlığı tarafından atandığı yerde 300-600 gün arası süreyle devlet hizmeti görür. Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) sonucunda bir tıp dalında uzmanlık eğitimine başlayanların hizmet yükümlülükleri ertelenir.
  • Tıpta Uzmanlık Sınavı ÖSYM tarafından yılda iki kez yapılan bir tercih ve sıralama sınavıdır. Bu sınav sonucuna göre hekimler bir üniversite ya da eğitim ve araştırma hastanesinde ilgili tüzükte belirtilen süreyle eğitim görüp uzman unvanı almaya hak kazanırlar. Uzmanlar da 2 yıl süren devlet hizmeti yaparlar.
  • Hekimler için bir diğer seçenek, tıl ya da ilgili bir alanda ‘’yüksek lisans’’ (MS) ya da ‘’doktora’’ ( PhD) eğitimi yapmaktır.
  • Hekimler, ülkemizde kamu ya da özel sektördeki sağlık kuruluşlarında, yataklı ve yataksız kliniklerde, merkez ya da taşradaki yönetim kademelerinde ve üniversitelerde eğitici olarak görev yapabilecekleri gibi, ilaç ve tıbbi cihaz sanayi başta olmak üzere tıp ile ilgili alanlarda teknik eleman, danışman, yönetici ya da eğitici olarak çalışabilirler.

Bilmelisiniz ki, mezun olduğunuzda alacağınız diploma, tek başınıza hekimlik yapabileceğiniz konusunda yalnızca bir yetki belgesidir. Diploma almış olmak, eğitiminizin bittiği anlamına gelmez. Çünkü tıp, hızla gelişen ve değişen dinamik bil bilimdir ve tıp eğitimi, tıp fakültesine girdiğiniz gün başlar, ömür boyu sürer. Fakültemiz, mezuniyet sonrası dönemde de sizlerin destekçisi olmaya devam edecektir.

HEKİMLİK

Hekimleri, yalnızca hastaları muayene ve tedavi eden kişiler olarak görmek doğru değildir.

Hekimlerin en temel sorumluluğu insanları hastalıklardan korumak, sağlıklı biçimde, uzun ve kaliteli olarak yaşayabilmelerini sağlamaktır. Hiçbir meslek mensubunun tek başına veremeyeceği kadar geniş kapsamlı ve teknik bir alan olan sağlık hizmetleri, ancak, bilgileri, becerileri, yetkileri, ve sorumlulukları yönünden birbirlerini tamamlayarak aynı amaç için bir arada çalışan değişik meslek üyelerinden oluşan bir ekip tarafından verilebilir. Yüzlerce değişik meslek üyesinin yer aldığı bu ekibin çok değerli bir üyesi ve çoğu zaman ekibin başı hekimlerdir. Bu anlayıştan hareketle günümüzde hekim, hastalıkları teşhis ve tedavi eden bir kişi olmanın ötesinde başka niteliklere de sahip olması gereken bir meslek mensubu olarak kabul edilmektedir.

Dünya Sağlık Örgütünün ‘’beş yıldızlı hekim’’ olarak tanımladığı gibi hekim, hastayı bütüncül bir yaklaşımla ele alıp, yüksek nitelikli bakım verebilen; uyguladıpı teknolojinin maliyet ve etik açıdan uygunluğuna karar verebilen; kişilerle etkili bir iletişim kurarak onların sağlıklarını korumayı ve geliştirmeyi sağlayan; birlikte çalıştığı ekip üyelerinin ve hizmet verdiği kişilerin güvenlerini kazanan; bireysel ve toplumsal gereksinimler için arabuluculuk yapabilen; toplum adına girişim başlatabilen; sağlıkla ilgili verileri değerlendirerek kişilerin ve toplumun sağlık düzeylerini yükseltmek üzerine programlar geliştirebilen; bireyler ve kurumlarla uyumlu çalışabilen yöneticiler olmalıdır.

İşte, Fakültemizin temel amacı, bu niteliklere sahip hekimler yetiştirmektir.

Düşüncede Özgür, Eğitimde Çağdaş, Bilimde Evrensel