Hemşirelik Yüksekokulu

Ders Tanımları

ANA 155-Anatomi

Bu dersin amacı, temel anatomi bilgileri, terminoloji, kemik, eklem, kas, hakkında genel bilgilerin kavranması ve Lokomotor sistemi oluşturan organların ve bu organlar arasındaki yapısal ve komşuluk ilişkilerinin açıklanmasıdır.

Dersin içeriğinde, kemiklerin gelişmesi, yapısı ve fonksiyonları hakkında genel bilgiler, eklemlerin sınıflandırılması, eklemlerde yapılan hareket çeşitleri, üst ve alt eksrtemite eklemleri, kas dokusunun fonksiyonel özellikleri ve önemli kasların yerleri, dolaşım, solunum, sindirim, endokrin, ürogenital ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında genel bilgilerin kavranması ve sistemleri oluşturan organların ve bu organlar arasındaki yapısal ve komşuluk ilişkileri incelenir.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 4

Ön Koşul: Yok

 

ATA 151-Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu?nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM?nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

ATA 152-Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılabının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılaplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

BES 152-Beslenme

Bu derste öğrenci, beslenme kavramı, yeterli ve dengeli beslenmenin önemi, besin öğeleri, özel durumlar ve hastalıklarda beslenme özelliklerini öğrenir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

BİO 151-Biokimya

Bu dersin amacı, öğrenciye, biyokimyanın önemi, hemşirelikte yeri ve kullanım alanları hakkında genel bilgilerin verilmesi ve temel biyokimyasal kavramların öğretilmesidir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

FAR 253-Hemşireliğe Özel Farmakoloji

Öğrencilerin tıbbi farmakolojinin temel kavram ve amaçlarını, ilaçların kullanım ilkeleri, etkileri, yan etkileri, endikasyonları, kontraendikasyonlarını öğrenmeleridir. Kliniklerde karşılaşılan hastalıkların tedavi ilkeleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarıdır.
Farmakoloji bilimine giriş, ilaçların vücütta emilim, dağılım, metabolizasyon ve eliminasyonu (farmakokinetik), İlaçların etki mekanizmaları (farmakodinamik), terapötik etki, ilaç etkileşimleri, toksikoloji, farmakogenetik, vitaminler

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

FİZ 155-Fizyoloji

Bu dersin amacı insan vücudundaki hücre, doku, organ ve sistemlerin normal işleyiş mekanizmaları ve bunların kontrol yöntemleri hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin içeriğinde, hemşirelik uygulamaları açısından insan fizyolojisi ile ilgili genel ve özel bilgiler sunulmakta, hücre, uyarılabilen dokularda aksiyon potansiyelleri, sinir ve hareket sistemi, özel duyular, hormonlar, kan, dolaşım, solunum, boşaltım, sindirim ve üreme sistemleri tartışılmaktadır.

Kuram: 3 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 3

Ön Koşul: Yok

 

HEM 107-Hemşirelik Felsefesi ve Temel Kavramlar

Bu dersin amacı, öğrenciye hemşirelik felsefesini, temel kavramlarını, etik ilke ve değerlerini, etkili iletişim ilke ve yöntemlerini kavratmak ve hemşirelik mesleğine yönelik olumlu duygular oluşturmaktır.
Dersin içeriğinde, hemşireliğin temel kavramları ve felsefesi, hemşireliğin meslekleşme süreci, dünyada ve ülkemizde tarihsel gelişimi, rol ve sorumlulukları, ülkemizde hemşirelik eğitimi, çalışma alanları, değerleri ve etik kodu, yasaları, etkili iletişim ilke ve yöntemleri, toplumun hemşirelik algı ve düşüncesi, hemşirelikte problem çözme yaklaşımı konuları yer alır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 108-Hemşirelik Esasları

Bu dersin içeriğinde, hemşirelik bakım süreci, hasta kabulü, medikal ve cerrahi asepsi, kişisel hijyen uygulamaları, yaşam bulguları, vücut mekaniği, oral ve parenteral ilaç uygulamaları, yara bakımı, pre-op ve post-op bakım, sıcak-soğuk uygulamalar, solunum sistemi uygulamaları, sindirim sistemi uygulamaları, uyku ve dinlenme, terminal dönem hasta bakımını kapsar.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 12 saat

Yerel Kredi: 10

Ön Koşul: Yok

 

HEM 109-Tamamlayıcı Ve Destekleyici Bakım

Tamamlayıcı terapiler bireylerin sağlığını kazanmak için modern tıbbın paralelinde uygulanan yöntemlerin tümüne verilen isimdir. Tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları bireyi güçlendirmeyi optimal sağlık ve iyi oluşlarını arttırmayı, yaşam tarzında değişiklikleri de içeren holistik bir çerçevede değerlendirmeyi amaçlar
Bu ders öğrencilere tamamlayıcı ve destekleyi bakım uygulamaları alanında kabul edilen görsel imgeleme, gevşeme teknikleri, refleksoloji, enerji terapileri, aromaterapi, akupunktur ve akupres, beden-zihin çalışmaları, homeopati, fitoterapi gibi uygulamalara yönelik bilgilerini geliştirmeyi ve bu bilgileri uygulamaya aktarma konusunda farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 204-Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Bu dersin amacı, kadın sağlığını birey, aile, toplum ve üreme sağlığı kapsamı içinde aile merkezli bakım yaklaşımla ele alarak temel sağlık hizmetleri felsefesi doğrultusunda kadın sağlığının değerlendirilmesi, geliştirilmesi, korunması ve sürdürülmesi konularında bilgi, beceri ve problem çözme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin içeriği, kadın sağlığını birey, aile, toplum ve üreme sağlığı kapsamı içinde ele alarak bilgi, beceri ve problem çözme yeteneği kazandırır ve temel sağlık hizmetleri felsefesi doğrultusunda aileyi bütüncü bir yaklaşımla ele alarak sağlığın geliştirilmesi, korunması ve sürdürülmesi konularında bilgi ve beceri kazandırır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 8 saat

Yerel Kredi: 8

Ön Koşul: Yok

 

HEM 206-Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Bu derste çocuk hemşireliğinin bütüncü, aile merkezli, atravmatik bakım felsefesi, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, çocuk hakları, çocuk sağlığını geliştirici, koruyucu, tedavi ve rehabilite edici hemşirelik bakımı uygulamaları, büyüme gelişme özellikleri ve gelişimi destekleyici bakım aktiviteleri, fonksiyonel sağlık örüntülerine göre çocuk ve aile sağlığının değerlendirilmesi, problemlerinin tanılanması, girişimlerinin planlanıp uygulanması, değişik akut ve kronik hastalığa sahip çocuk ve ailelerinin hemşirelik bakımı gibi konular yer alır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 8 saat

Yerel Kredi: 8

Ön Koşul: Yok

 

HEM 208-Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi

Çocuğu bütüncü yaklaşımla ele alarak yaş dönemlerine göre sağlığını değerlendirebilmeyi ve gerektiği durumlardaki uygun hemşirelik yaklaşımlarını içerir

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 209-Kanıta Dayalı Hemşirelik

Sağlık bilimlerinde kanıta dayalı bilimsel bilgi birikiminin önemini kavrama ve hemşirelik uygulamasında kanıt temelli yaklaşım üzerinde durulur.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 210-Kadın Sağlığının Değerlendirmesi

Kadın sağlığını koruma, erken tanı ve tedaviye yönelik değerlendirme, eğitim ve danışmalık verebilme konuları ele alınır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 211-Semptom Yönetimi

Dersin amacı, bireyin hastalığı nedeniyle ortaya çıkan semptomlarını belirlemeyi, iyileştirmeyi ve yaşam kalitesini artırmayı sağlayan planı geliştirebilmeyi öğretmektir

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 212-Büyüme Gelişme

Öğrenci, insanın büyüme gelişme dönemlerini ve bu dönemlerin temel özelliklerini, gelişim kuramcıları ve kuramlarını, büyüme ölçütlerini ve büyüme gelişmeyi destekleyici hemşirelik yaklaşımlarını öğrenir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 213-Kronik Hastalıklarda Bakım

Bu derste kronik hastalıklarda yaşam kalitesini artırıcı ve böylece bireyin hastalığı ile birlikte yaşamdan doyum almasını sağlayıcı hemşirelik uygulamaları öğretilir

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 217-Psikodrama Uygulamaları

Bu dersin amacı, psikodrama kavramı, kuramsal temelleri, işlevi ve kullanım alanları, aşama ve türlerine ilişkin bilgi sağlamaktır. Yaşantı yoluyla öğrenmeye temellenen derste öğrencilerin kendilik değeri, özben, rol ve sosyal atom gibi psikodramaya özel kavramları fark edebilmeleri hedeflenmektedir. Uygulama esnasında empati, etkin iletişim sağlama, benlik bilinci ve mesleki kimlik kavramlarını yaşantı yoluyla fark edebilme de diğer bir amaçtır.

Dersin içeriği, psikodrama kavramı, unsurları, aşamaları ve uygulanma yöntemleri hakkında teorik bilgi kazandırma ve buna ilişkin uygulamaları içermektedir. Uygulamalarda kendini tanıma, kimlik gelişimi, mesleki kimlik, içgörü kazanma, empati ve iletişim teknikleri ve katarzis sağlamaya ilişkin dramatizasyon çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 218-Hemşirelikte Kişilerarası İlişkiler

Bu derste; öğrencilerin hemşirelik mesleğinde kullanacakları temel kişilerarası ilişkiler ve iletişim becerilerine ilişkin bilgi verilmektedir. Kursta öğrencilerin iletişim becerilerini kavramaları ve etkin bir şekilde hasta ve yakınları için uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 220-Stoma ve Yara Bakım Hemşireliği

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 250-Patoloji

Pataloji, organ ve sistemlerde yapısal değişiklikler ve fonksiyonel bozukluklar, hastalıklara yol açan nedenler ile hastalıklı doku ve organların morfolojik ( biçimsel, görüntüsel) özelliklerinin incelenmesi ve bu alanda kullanılan rutin tetkik ve ileri analizler için geliştirilen yöntemler hakkında bilgi verir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 254-Biyoistatistik

Bu dersin amacı, öğrenciye, sağlık alanında istatistiğin öneminin kavratmakı ve sağlık alanında istatistiğin uygulanmasına yönelik beceri kazandırmaktır.

Dersin içeriğinde, biyoistatistiğin temel bileşenleri doğrultusunda; verileri analize hazırlama, verileri çözümleme, yorumlama ve raporlandırma girişimleri konuları tartışılmaktadır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 260-Yaşlılık ve Yaşam Kalitesi

Bu dersin amacı, öğrenciye yaşlanma süreci içinde yaşlı bireyde meydana gelen fizyolojik, psikolojik ve sosyal değişimin belirlenerek gerekli hemşirelik bakımını planlama, uygulanma ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin içeriğinde, dünyada ve ülkemizde yaşlı nüfus, yaşlanmanın biyolojisi, yaşlanma teorileri, yaşlanmaya bağlı fizyolojik ve psiko-sosyal değişimler, yaşlı bireylerde yaşam kalitesi, geriatrik rehabilitasyon, Türk kültüründe yaşlılık ve yaşlıların durumu konuları yer almaktadır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 267-İç Hastalıkları Hemşireliği

Bu dersin amacı, öğrenciye iç hastalıkları, hastalıklardan korunma ilkeleri, kliniğe başvuran bireyleri değerlendirebilme, bireye ve yakınlarına özel hemşirelik bakımı planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi, becerileri kazandırmaktır.
Dersin içeriğinde, yetişkin hastalıklarından korunma ilkeleri. Kliniğe başvuran yetişkin ve yaşlı bireylerin değerlendirilmesi ve tanılanması, sistemler ve hastalıklarının tıbbi özellikleri, akut ve kronik hastalıkların hemşirelik bakımlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, kronik hastalıklarda temel rehabilitasyon ilkeleri yer almaktadır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 12 saat

Yerel Kredi: 10

Ön Koşul: HEM 108

 

HEM 268-Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği

Bu dersin amacı, öğrenciye, peri-operatif bakım, sistemlere özel cerrahi işlem gerektiren durumlarda semptom yönetimi ve hemşirelik bakımı, gerekli eğitim planlamasının yapılması, cerrahi işlemlere karşılık bireyin tepkileri ve rehabilitasyonu konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin içeriği, Cerrahide temel kavramlar, peri-operatif bakım, sistemlere özel cerrahi işlem gerektiren durumlarda semptom yönetimi ve hemşirelik bakımı, eğitim planlaması, cerrahi işlemlere karşılık bireyin tepkileri ve cerrahi girişim sonrası rehabilitasyon ilkelerini kapsamaktadır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 12 saat

Yerel Kredi: 10

Ön Koşul: HEM 108

 

HEM 271-Sağlığın Değerlendirilmesi

Sağlığın değerlendirilmesi dersi hemşirelik öğrencilerine topladıkları veriyi analiz ederken kritik düşünme becerisi kazandırmayı öğretmeyi hedefler. Bu dersin sonunda öğrencilerin sağlık durumunun değerlendirilmesi ve yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmıştır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 2 saat

Yerel Kredi: 3

Ön Koşul: Yok

 

HEM 276-Afetlerde Hemşirelik ve İlk Yardım

Bu dersin amacı, öğrencilere afet kavramı ve türleri, afetlerde hemşireliğin önemi ve afet hemşiresinin görevleri, afetlerde insan kaynakları yönetiminin önemi, afet triyajı, afetlerde riskli grupların hemşirelik bakımına yönelik bilgiler ve acil durumlarda uygulanacak ilk yardım konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 2 saat

Yerel Kredi: 3

Ön Koşul: Yok

 

HEM 301-Halk Sağlığı Hemşireliği

Bu dersin amacı, öğrencilere toplum sağlığı hemşireliğinin temel bilgi, kavram ve ilkeleri doğrultusunda; birey, aile ve toplum gruplarının sağlığını koruma, sürdürme ve geliştirmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin içeriğinde, Halk Sağlığı Hemşireliği temel kavramları ve uygulamaları ve birinci basamak sağlık hizmetlerinde birey, aile ve topluma bakım verebilme konuları tartışılmaktadır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 8 saat

Yerel Kredi: 8

Ön Koşul: Yok

 

HEM 307-Sağlığın Geliştirilmesi

Bu ders öğrencilere sağlığı geliştirme davranışlarını artırmada hemşirelik girişimlerinin davranışsal etkilerinin anlaşılmasında entegre bir bakış açısı sağlar.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 311-Stres ve Kriz Yönetimi

Bu dersin amacı, stres ve kriz kavramı, kuramsal temelleri, stres ile baş etme yöntemleri, kriz reaksiyonları ve müdahale yöntemleri; kimlik, mesleki kimlik ve iletişim tekniklerine ilişkin bilgi sağlamaktır. Derste aynı zamanda klinikte sıkça karşılaşılan olayları etkili ve etkisiz baş etme davranışları açısından analiz yeteneği kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersin içeriğinde, stres, stresör, uyum, baş etme, kriz kavramları ve insan yaşamındaki önemi, stresle olumlu olumsuz başaçıkma yolları, strese bağlık hastalıklar, iletişim ve stres, iş yaşamı ve hemşirelikte stres, stres ve kriz yönetimi yer almaktadır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 312-Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Bu dersin amacı, ruh sağlığının gelişimini etkileyen biyo-psikososyal faktörleri değerlendirerek bireyleri bütüncül olarak ele alabilen, ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve ruh sağlığının bozulduğu durumlarda tedavisi ve iyileştirilmesinde ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğine özgü kavramları ve hemşirelik sürecini kullanarak yerine getirebilen hemşireler yetiştirmektir.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 8 saat

Yerel Kredi: 8

Ön Koşul: Yok

 

HEM 313-Evde Bakım Hemşireliği

Evde bakım hizmetlerinin gelişimi ve önemi, evde sağlık bakımına gereksinimi olan bireyleri tanıma ve hemşirelik süreci doğrultusunda bakımını uygulama konularını kapsar.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 314-Enfeksiyon Hastalıkları

Enfeksiyon etkenleri, bulaşma yolları, enfeksiyon oluşumu ve korunma yolları, hastane enfeksiyonları, enfeksiyon hastalıklarının tedavi ve kontrolü ile hemşirelik bakım ilkeleri konularını ele alır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 315-Hemşirelik Tarihi ve Deontoloji

Bu dersin amacı öğrencilerin hemşireliğin, tıbbın tarihsel süreçi içinde gelişimini kavraması, hemşirelikle ilgili uluslararası ve ulusal kuruluşların oluşturduğu etik kodları, yasa ve yönetmelikleri öğrenmesi, etik kavram ve ilkeler ışığında vaka örnekleri üzerinde tartışarak etik karar verebilme bilgi ve becerilerini edinmesini sağlamaktır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 317-Kültürlerarası Hemşirelik

Birey/Aile/Toplumun bakım gereksinimlerinin belirlenmesinde ve hemşirelik girişimlerinin planlanmasında kültürel farklılığın ortaya konulması hedeflenmektedir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 322-Hemşirelikte Araştırma

Bu dersin amacı, araştırma kültürü geliştirir, araştırma sürecini inceler, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir, belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için; kaynak tarar, problemi belirler, planlar, veri toplar, verileri değerlendirir ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenir. Düşünmeyi, öğrendiklerini elde ettiği verilerle birleştirmeyi bilir, bilgilerini ifade edebilir, meslek yaşamında araştırmacı tutumunu benimseyerek bunları sergiler.
Dersin içeriğinde, araştırmanın hemşirelikte önemi, sağlık ve hemşirelik araştırmalarının özellikleri, araştırma yöntemleri, araştırma projesinin hazırlanması, raporlandırılması, araştırmaların kritiği ve klinik uygulamalarda kullanımı üzerinde durulur.

Kuram: 3 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 3

Ön Koşul: Yok

 

HEM 324-Toplumsal Duyarlılık

Öğrencinin yaşadığı topluma özgü sosyal, kültürel ve çevresel sorunları tanımlayarak, sosyal sorumluluk kapsamında bir proje konusu belirlemesine/saptamasına, projeyi tasarlamasına, yürütmesine, değerlendirmesine ve kamu/özel kurum ve kuruluşlarla, sivil toplum örgütleriyle disiplinlerarası işbirliği içinde yaşama geçirilmesine odaklanır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 327-Hemşirelikte Bilişim

Bu ders öğrencilere, bilgi, bilim ve teknolojinin sistematik bir şekilde kullanımı olan bilişimin, hemşirelikte eğitim, uygulama ve araştırmalardaki kullanımı konusunda bilgi verir. Hemşirelikte bilişim sistemlerinin sağlıklı/hasta bireyin mahremiyetine zarar vermemesi ve evrensel etik ilkeler doğrultusunda bilişim teknolojilerinin kullanılması konusunda öğrencilerde farkındalık oluşturur. Öğrencinin hemşirelikte ortak dil kullanımının evrensel boyuttaki önemini kavramasını sağlar. Hemşirelikte bilişimin geleceği konusunda öğrencilerin öngörü sahibi olmasına yardım eder.

Kuram: 1 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 1

Ön Koşul: Yok

 

HEM 412-Korunmaya Muhtaç Çocuklar

Bu ders, sosyoekonomik açıdan dezavantajlı, engelli, fiziksel-cinsel istismara uğramış, sokakta çalışan ve yaşayan, göç eden, suç işleyen, doğal afet ve savaş mağduru çocukların hemşirelik bakımını içerir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 457-Hemşirelikte Psikososyal Bakım

Bu derste öğrencilerin, bütüncül (holistik) bakış açısını benimseyerek genel kliniklerde tedavi gören hastaların
psikososyal boyutunu da değerlendirmeyi ve insanın vazgeçilmezi olan psikolojik müdahaleyi; çok boyutlu
bakabilme ve bilimsel bilgiye dayalı olarak kritik edebilme becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 458-Alkol ve Madde Bağımlılığı Hemşireliği

Öğrencinin bağımlılık, bağımlılık yapıcı maddeler ve etkileri, bağımlılığı önleme, bağımlılık tedavisi ve hemşirelik yaklaşımları gibi konularda bilgi kazanmasına odaklanır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

HEM 459-Hemşirelikte Öğretim

Bu dersin amacı, birey/aile/toplumun sağlığının geliştirilmesi ve korunması için gereken eğitim ihtiyacını belirleyebilme, sağlık eğitimi planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilmeye yönelik bilgi, beceri ve tutumları kazandırmak, hemşirenin eğitici rolünün özümsenmesi ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımının benimsenmesini sağlamaktır.

Kuram: 3 saat

Uygulama: 2 saat

Yerel Kredi: 4

Ön Koşul: Yok

 

HEM 460-Hemşirelikte Yönetim

Dersin amacı, hemşirelik hizmetleri yönetiminin temel kavram ve ilkeleri, yönetim süreçi basamakları, hemşirelik yönetiminde liderlik, motivasyon, değişim, stres kriz yönetimi , kaliteyi sürekli iyileştirme, hemşire insan gücü planlama, kariyer planlama, toplum sağlığı ve hemşireliği ilgilendiren yasaların bilgisini ve hemşirelik hizmetleri yönetimi için gereken beceri, davranış ve tutumlarının kazandırılmasıdır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 4 saat

Yerel Kredi: 4

Ön Koşul: Yok

 

HEM 461-Psikiyatri Hemşireliği

Bu dersin amacı, öğrencinin, psikiyatri hemşireliğinin gelişim süreci, birey, aile ve toplumun ruh sağlığını koruma, geliştirme, iyileştirme ve rehabilitasyonuna katkı vermede psikiyatri hemşirelerinin sahip olması gereken temel rol ve sorumlulukları kavrayarak planlı bakım süreci doğrultusunda bireylerin gereksinimlerine uygun bakım verebilmelerini öğretmektir.

Bu derste, psikiyatri hemşireliği gelişim süreci, temel felsefesi, rol , işlevleri, psikiyatrik tedavi ortamını oluşturmada hemşirenin rolü , birincil, ikincil, üçüncül ruh sağlığı hizmetleri, psikiyatri hemşireliğinde planlı bakım süreci, gözlem ve görüşme becerileri, ruhsal durum muayenesi, terapötik hasta hemşire ilişkisi, çeşitli hasta davranışlarına yaklaşım, psikiyatri hastasının bakımında psikososyal uygulamalar, psikiyatride hasta ve çalışan güvenliği, risk yönetimi, grup dinamiği ve grup terapi ilke ve yöntemleri, psikiyatrik evde bakım, ailenin psikiyatrik hastanın bakım ve tedavisindeki yeri ve önemi vurgulanmaktadır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 462-Cerrahi Hemşireliği

Bu dersin amacı, cerrahide aseptik ilkeler, cerrahi enfeksiyonlar, yara ve bakımı,yanıklar ve şok, acil servis yönetimi, triaj, peri-operatif bakım, sistemlere özel cerrahi işlem gerektiren durumlarda semptom yönetimi, komplikasyonların izlenmesi ve hemşirelik bakım ilkeleri ve cerrahi alanına özel güncel bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin içeriği, Homeostazis,cerrahide aseptik ilkeler, cerrahi enfeksiyonlar, yara ve bakımı, yanıklar ve şok, acil servis yönetimi, triaj, peri-operatif bakım, sistemlere özel cerrahi işlem gerektiren durumlarda semptom yönetimi, komplikasyonların izlenmesi ve hemşirelik bakım ilkelerini kapsar.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 463-Dahiliye Hemşireliği

Bu dersin amacı, öğrencinin erişkin bireyin sağlık algılaması ve yönetimi ilgili temel kavramları anlamasını, erişkin bireyi fonksiyonel örüntülere göre bütüncül değerlendirmesini, hemşirelik bakımını planlanma, uygulama ve değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri ve tutumları kazanmasını sağlamaktır.

Dersin içeriğinde, erişkin sağlığının geliştirilmesi, akut ve kronik sağlık sorunlarının önlenmesi, giderilmesi, tedavi ve rehabilitasyonu ile ilişkili konular tartışılmaktadır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 465-Çocuk Hemşireliği

Bu derste öğrenci, akut ve kronik hastalıklı çocuk ve ailelerine sağlığı koruyucu, geliştirici, düzeltici, rehabilte edici hemşirelik bakımı sunma becerisi kazanır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 466-Halk Sağlığı Hemşireliği

Bu derste öğrenciler, okul, işyeri, ev gibi ortamlarda, hemşirelik bakımı gereksinimi olan birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirme, koruma, sürdürme ve rehabilite etmeye yönelik hemşirelik bakımı sunma becerileri kazanır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 467-Okul Sağlığı Hemşireliği

Bu ders, okul sağlığı hemşireliğine giriş, hemşirelikte klinik yaklaşımlar, bilimsel alanda okul sağlığı hemşiresinin rolüne ilişkin bilgi vermeyi amaçlar. Aynı zamanda okullarda ve diğer toplum sağlığı merkezlerinde okul sağlığı hemşireliğinin prensipleri ve felsefesi tanımlanacak olup okul sağlığı hemşiresinin profesyonel ve gelişmiş uygulama alanlarına ilişkin tanımlamalar olacaktır.
Bu ders okul sağlığı hemşireliğinin ilkeleri, rolleri ve müdahale alanlarını içermektedir. Ayrıca okul çocuğunun psikososyal çevresi ile birlikte fiziksel, mental ve sosyal değerlendirmesi, okullarda ve diğer toplum merkezlerinde sağlık eğitim aktiviteleri ilkeleri, etkili iletişim yöntemleri, okul çağı çocuğunun ve ailelerinin problem alanlarının değerlendirilmesi ve müdahale edilmesi ve bazı çözüm önerileri tartışılacaktır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 468-Hemşirelikte Öğretim

Bu ders öğrenme süreci, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim tekniği, ders hazırlama ve sunum teknikleri, temel hemşirelik eğitimini planlama ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırır. Bu ders, öğretim teori ve kuramları, öğrenme yöntemi seçimi, eğitimin planlanmasını, uygulamasını ve değerlendirilmesini, sağlığın geliştirilmesini ve sağlık eğitimini kapsar.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 469-Ameliyathane Hemşireliği

Öğrencinin ameliyathane hemşireliğinin temel kavramlarını ve aseptik teknik kuralları öğrenmesi, cerrahi girişimlerde ekip kavramını ve ameliyathane hemşireliğinin önemini anlaması, yeni teknolojilerin kullanabilmesi.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 472-Onkoloji Hemşireliği

Bu dersin amacı, öğrenciye onkoloji hemşireliğine özel bakım ve semptom kontrolü konusunda teorik bilgi ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Onkoloji hemşireliği ile ilgili kavramları ve uygulama modellerini bilerek, kanser hastalarına bakım vermede holistik bakış açısını benimser ve bu bağlamda ilgili rol ve uygulamaları planlar, uygular ve değerlendirir. Kanser yaşantısının hasta, ailesi ve psikososyal çevresi üzerindeki etkilerini holistik bakış açısı doğrulturunda değerlendirebilme bilgi ve becerisi kazandırır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 476-Perinatoloji Hemşireliği

Prekonsepsiyonel dönemden başlayarak fetal, prenatal, natal ve postnatal dönem boyunca sağlığın korunması ve geliştirilmesi, riskli
durumların erken tanısı ve tedavisine yönelik koruyucu, iyileştirici, rehabilite edici hemşirelik bakım ve uygulamaları konusunda bilgi ve
beceri kazandırılır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 477-Çocuk Acil Hemşireliği

Öğrencilere acil bakım gereksinimi olan çocuk ve ailesinin gereksinimlerinin belirlenmesi, aile merkezli bakım felsefesi doğrultusunda uygun bakımın planlanarak uygulanması ve değerlendirilmesi konularında güncel bilgileri sunmaya odaklanır.

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 478-Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği

Kuram: 4 saat

Uygulama: 24 saat

Yerel Kredi: 16

Ön Koşul: Yok

 

HEM 479-Transplantasyon Hemşireliği

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

İNG 171-İngilizce I

Bu ders ingilizceye yeni başlayan öğrenciler için düzenlenmiş olup temel dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Farklı öğretim teknikleri ve uygulama çalışmaları aracılığı ile öğrencilerin dinlenme, konuşma, okuma ve yazma becerileri edinmelerine yardımcı olur. Öğrenciler, gerçek yaşamda karşılaşılan durumlar içinde kullanılan diayloglar ve metinler kullanarak temel dilbilgisi kalıpları ve sözcükleri öğrenirler. Bu ders sonunda öğrenciler İngilizce başlangıç seviyesinden orta düzeye ilerlemek üzere hazırlanırlar. İNG 171 dersi İNG 172 dersinin ön koşul dersidir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 2 saat

Yerel Kredi: 3

Ön Koşul: Yok

 

İNG 172-İngilizce II

İng 171 dersinin devamı niteliğinde düzenlenen bu ders temel dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Gerçek yaşamda kullanılan İngilizce sözcüklerinin öğrenilmesi ve kelime hazinesinin zenginleştirilmesi amaçlanır. Öğrencilerin yabancı dilde okuma becerileri geliştirilir. Aynı şekilde iletişim yeteneklerinin artması sağlanır. ING 171 dersi ING 172 dersinin ön koşul dersidir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 2 saat

Yerel Kredi: 3

Ön Koşul: İNG 171

 

İNG 257-Mesleki İngilizce I

İNG 257 dersinde öğrencilere teknik terminoloji ve literatürü takip edebilecek seviyede dil bilgisi ile ilgili alandaki sözcüklerin kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi, fikirlerin grup ve sınıf içi tartışmalarda ifade edilmesi dersin diğer öğretim çıktıları arasındadır. Öğrencilerin dinleme ve okuna becerilerini geliştirmek için kendi alanları ile ilgili metinler sunulur. Bu metinler aracılığıyla alan terminolojisi öğretilirken öğrencilerin alan derslerinde kazandıkları bilginin İngilizceye transferi sağlanır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 2 saat

Yerel Kredi: 3

Ön Koşul: Yok

 

İNG 258-Mesleki İngilizce II

Bu ders İNG 257 dersinin devamı niteliğindedir. İNG 258 dersinde öğrencilere teknik terminoloji ve literatürü takip edebilecek seviyede dil bilgisi ile ilgili alandaki sözcüklerin kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi, fikirlerin grup ve sınıf içi tartışmalarda ifade edilemsi dersin diğer öğretim çıktıları arasındadır. Öğrencilerin dinleme ve okuma becerileri geliştirmek için kendi alanları ile ilgili metinler sunulur. bu metinler aracılığı ile alan terminolojisi öğretilirken öğrencilerin alan derslerinde kazandıkları bilginin İngilizceye transferi sağlanır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 2 saat

Yerel Kredi: 3

Ön Koşul: Yok

 

KPL 100-Kariyer Planlaması

Öğrencilerde "kariyer" konusunda bir bilinç oluşturmak; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanarak ve farklı sektörleri tanıyarak kişisel bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.

Kuram: 1 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 1

Ön Koşul: Yok

 

MİK 151-Mikrobiyoloji

Hemşirelik eğitimine başlayan öğrencilere mikrobiyoloji bilimi ve hemşirelikte yeri ve önemi hakkında genel bilgilerin verilmesi ve hastalık yapan mikroorganizmalar ve bunlara karşı insanda gelişen savunma mekanizmalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Mikroorganizmaların sınıflandırılması, bakterilerin yapısı, üreme ve boyanma özellikleri; bakterilerin genetik yapısı ve genetik madde aktarım mekanizmaları, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri, antimikrobik maddeler: etki ve direnç gelişim mekanizmaları, immün sistemin genel özellikleri, immün yanıt oluşumu, enfeksiyonlara karşı immün yanıt gelişim mekanizmaları, aşılar ve antiserumların özellikleri ve uygulama yolları, hastane enfeksiyonlarının genel özellikleri ve önleme yolları.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

PSİ 157-Psikolojiye Giriş

Temel psikolojik kavramları öğrenmek ve temel kavramlarla ilgili bilgi alt yapısı oluşturmaktır.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

SOS 218-Sağlık Sosyolojisi

Sağlık sosyolojisi alanının temel kuram ve çalışma konularının incelenmesi ve bu konuların güncel tartışmalarla ilişkilendirilerek pekiştirilmesi hedeflenmektedir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

TRD 157-Türk Dili I

Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını, onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

 

TRD 158-Türk Dili II

Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.

Kuram: 2 saat

Uygulama: 0 saat

Yerel Kredi: 2

Ön Koşul: Yok

Düşüncede Özgür, Eğitimde Çağdaş, Bilimde Evrensel