İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi | DİJİTAL DÖNÜŞÜM İSİMLİ KİTAP ÇALIŞMASI
fibaa accredited

İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi

DİJİTAL DÖNÜŞÜM İSİMLİ KİTAP ÇALIŞMASI

 

DİJİTAL DÖNÜŞÜM

 

Değerli akademisyenler, araştırmacılar ve uygulamacılar,

 

Prof. Dr. Gonca TELLİ YAMAMOTO ve Dr. Öğr. Üyesi Samet AYDIN  tarafından editörlüğü gerçekleştirilecek olan “DİJİTAL DÖNÜŞÜM” başlıklı bilimsel kitabın hazırlanmakta olduğunu sizlerle paylaşmak isteriz.

Tanınmış uluslararası bir yayınevi tarafından yayımlanacak bu çalışmaya değerli katkılarınızı beklemekteyiz.

 

Bölüm önerileriniz için son tarih          : 30 MAYIS 2019

Teklifler sonrası kabul tarihi                 : 30 HAZİRAN 2019

Bölüm yazılması için son tarih             : 30 AĞUSTOS 2019

Editör okuma ve prova düzeltme         : 30 EKİM 2019

Planlanan basım tarihi                            : 15 KASIM 2019

 

Destekleriniz için şimdiden teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,

 

Prof. Dr. Gonca TELLİ YAMAMOTO

Dr. Öğr. Üyesi Samet AYDIN

 

 

 

 

 

 

 

DİJİTAL DÖNÜŞÜM

 

GİRİŞ

 

Günümüz işletme dünyasında teknolojik gelişmelerin etkisi her geçen gün yoğun rekabet koşullarını arttırmaktadır. Dijital teknolojilerin etkisiyle farklılaşan pazar koşulları, müşteri tutumları ve beklentileri nedeniyle işletmeler bu değişime uyum sağlama yönünde kendilerini büyük bir baskı altında hissetmektedir. Bu yüzden işletmelerin kendilerini bu dinamik ortamda dijital yönde geliştirmeleri ve dijital dönüşümü sağlamaları giderek daha önemli hale gelmektedir.

Dijital yönde yaşanan bu dönüşüm işletmelerin hem kendisini hem de çevresini yeniden değerlendirerek geleceğe yönelik geliştirilen stratejilerin tekrar ele alınması zorunluluğunu doğurmuştur. Teknolojik gelişmeler işletmelerin yalnızca ar-ge ve üretim fonksiyonlarını etkilemekle kalmamış olup rekabette öne çıkmak isteyen işletmeler; pazarlama, yönetim, insan kaynakları, muhasebe/finansman vb. diğer fonksiyonlarda da bu dijital dönüşümü en doğru şekilde gerçekleştirmek ve bu sayede kendilerine avantaj sağlamak istemektedir.

Bu kitapta, iş dünyasında yaşanan dijital dönüşümü endüstrilerden bağımsız olarak anlamak, uygulamalarda dijitalleşme yönündeki gelişimi izlemek ve uyum süreçlerini geniş bir bakış açısıyla ele almak istemekteyiz. Bu bağlamda işletmelerin, yöneticilerin ve çalışanların gelişimi için dijital teknolojilerin nasıl kullanılabileceğini ve bunların ne yönde faydalar üreteceğini ele alacak farklı örneklerle zenginleştirilmiş yapıda bölümlerin olmasını planlanmaktayız.

Bu kitap, iş dünyasındaki dijital dönüşüm konusuna ilgili sektörlerden profesyoneller, araştırmacılar, öğretim elemanları, ve dijitalleşme konusunu seçmiş sivil toplum örgütleri gibi geniş bir hedef okuyucu kitlesini hedeflemektedir.

Saygılarımızla,

 

Prof. Dr. Gonca TELLİ YAMAMOTO

Dr. Öğr. Üyesi Samet AYDIN

 KİTABIN SAYFA YAPISI

 

En:12 cm                       Boy:19 cm

Üst:2,5 cm                     Sağ-sol-alt : 2.5 cm

Metin fontu: Times New Roman 11 punto

Yazı aralığı: 1

 

Kaynak gösterme APA 6 formatında olacaktır.

Paragraflar sağdan ve soldan hizalanacaktır.

Yazar isim ve kısa adresleri başlık altında ortada Times New Roman fontu 11 punto ve italik olacaktır.

Toplam Kelime sayısı 2500-7500 arasında olmalıdır.

 

Bölüm Hazırlama Formatı

Bölüm Başlığı(Times New Roman 18 punto)

Yazar(lar) Ad(lar) (Times New Roman 14 punto)

Kurumun Adı

Adres, Telefon

e-posta ve web adresi

(NOT: Birden fazla yazar olması halinde lütfen alt alta tablolar halinde yerleştiriniz)

 

ÖZET (Başlığı (Times New Roman 11 punto)

 

Bu özet, çalışmanızın bir sayfayı geçmeyen özetini içermelidir (150-200 Kelime). Lütfen gerekliyse paragraf kullanınız.

 

Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum .

Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum Lorem Ipsum

 

GİRİŞ (Times New Roman 11 punto)

Çalışma 2.500-7.500 kelimeden oluşacaktır. Buna “Kaynakça” kısmı ve “Kısa Özgeçmiş” kısmı dahil değildir.

 

Tablo, Grafik, Şemalar ve Şekiller (Times New Roman 9 punto)

Bölümdeki bütün tablo, grafik, şemalar ve şekiller sıralı olarak numaralandırılmalı ve kendisine karşılık gelen başlığı taşımalıdır. Şemaları bildirinin sonunda toplu olarak vermekten kaçınınız ve metnin içinde kendi bölümlerine yerleştiriniz.

Tüm alıntılar ve referanslar APA-6 Stilinde yapılmalıdır. Yazarın ismini ve tarihi cümle içinde uygun bir yere veya cümle sonuna parantez içinde belirtiniz. Örnek: (Fisher, 1999) veya (Weist & Christodulu, 2000).

 

DİĞER BAŞLIKLAR (Times New Roman 11 punto)

Alt Başlık (Times New Roman 11 punto bold)

Bu alt başlıklardan sonra gelecek alt başlıklar için ise (Times New Roman 11 punto bold italik) olarak yazınız.

 

ALINTILAR (Times New Roman 11 punto)

Alıntılar metin içersinde parantez içersinde (Demiray, 2010) ya da sayfa verme durumlarında (Demiray, 2010, s. 13 ya da ss.13-23) şekliden olmalıdır.

 

 

KAYNAKÇA (Times New Roman 11 punto)

Kaynakça (APA 6. sürüm formatında olmalıdır, teklif aşamasında kullanılması zorunlu değildir fakat kullanıldığı takdirde lütfen soyadına göre örnekte olduğu gibi alfabetik sıra ile kullanınız. Web ortamı alıntılarda mutlaka web adresi ve ziyaret tarihi belirtilmelidir

Örnek:

Schnase, J. L., & Cunnius, E. L. (Eds.). (1995). Proceedings from CSCL '95: The First International Conference on Computer Support for Collaborative Learning. Mahwah, NJ: Erlbaum.

Telli Yamamoto G. (2003). Bütünleşik Pazarlama, Mediacat Yay, İstanbul.

Telli Yamamoto, G., Sekeroglu O.K. (2011). Crisis management in the Turkish leather industry. African Journal of Business Management, (5) 8, 3212-3219. Available from
http://www.academicjournals.org/AJBM ISSN 1993-8233 ©2011 Academic Journals.

Telli Yamamoto, G. & Kalaç, M. Ö. (2018). Kamuda Dijital Dönüşüm, Kriter Yayınevi, İstanbul.

Weist, A., & Christodulu, N. N. (2001). Reading level and readability of patient education materials in mental health. Journal of Child and Family Studies, 10, 1-8.

 

 

KISA ÖZGEÇMİŞ (Times New Roman 11 punto)

Her bir yazar için 100-200 kelime arasında fotoğraflı kısa özgeçmiş ve detaylı iletişim (posta adres bilgileri ile yazarın vermek istediği telefon, faks, sosyal medya vb.) bilgileri yazılacaktır.

 

 

 

 

 

 

EDİTÖRLERE İLİŞKİN

 

Prof. Dr. Gonca TELLİ YAMAMOTO,

Maltepe Üniversitesi, İstanbul

 

Gonca TELLİ YAMAMOTO, doktora sonrasında Yeditepe Üniversitesi’nde Dr. Öğretim Görevlisi olarak İşletme Yüksek Lisans programı kapsamında çeşitli dersler vermiştir. 1999-2003 yılları arasında Maltepe Üniversitesi'nde Yardımcı Doçent ünvanıyla Öğretim Üyesi olarak görev yapmıştır. Sonrasında, Okan Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü Başkanı ve Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürü olarak çalışmıştır. Aynı zamanda Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kurucu Müdürlüğü, İşletme Bölümü Kurucu Başkanlığı görevlerini üstlenen Prof. Dr. Telli Yamamoto, ağırlıklı olarak pazarlama ve bilgi teknolojileri konuları üzerinde çalışmalar yapmıştır. Halihazırda Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı olarak görev yapan Prof. Dr. Telli Yamamoto, Dijital Pazarlama, Stratejik Pazarlama ve Bütünleşik Pazarlama ve Dijital Dönüşüm gibi konularda dersler vermektedir. Prof. Dr. Telli Yamamoto’nun pazarlama ve e-öğrenme alanında ulusal ve uluslararası pek çok kitabı ve makalesi bulunmaktadır. Son yıllarda özellikle mobil pazarlama, e-öğrenme ve dijital dönüşüm üzerinde araştırmalarını yoğunlaştıran Prof. Dr. Telli Yamamoto’nun yazmış olduğu “Mobilized Marketing and The Consumer Technological Developments and Challenges” başlıklı kitabı ABD’de İşletme Referans Kitapları arasında yer almaktadır. Prof. Telli Yamamoto 2018 yılında uluslararası kitabevinden basılı “Kamuda Dijital Dönüşüm” adlı kitabın editörlüğünü yürütmüştür.

 

Prof. Dr. Gonca TELLİ YAMAMOTO

Maltepe Üniversitesi. İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi

Marmara Eğitim Köyü 34857 Maltepe/İstanbul

İş: 90 216 6261050 dahili: 2350

E-posta: [email protected]

 

Dr. Öğretim Üyesi Samet AYDIN,

Maltepe Üniversitesi, İstanbul

 

Maltepe Üniversitesi İşletme Programı’nda doktora çalışmasını tamamlayan Samet Aydın’ın yönetim ve pazarlama bilim dallarında çalışmaları bulunmaktadır. 2016 yılında Beykent Üniversitesi’nde Yardımcı Doçent olarak göreve başlayan Dr. Aydın, Bilgi Üniversitesi ve Bahçeşehir Üniversitesi’nde yarı zamanlı olarak lisans ve yüksek lisans dersleri vermiştir. Halen Maltepe Üniversitesi’nde Öğretim Üyesi olarak akademik kariyerine devam eden Dr. Aydın çeşitli kamu kurumlarının ve özel kuruluşların projelerinde de yer almaktadır. Üniversitelerdeki görevleri öncesinde profesyonel olarak 12 yıl uluslararası şirketlerde çalışmış olan Dr. Aydın, Ürün Müdürü, İş Geliştirme Müdürü, Satış ve Pazarlama Müdürü gibi farklı roller üstlenmiştir. Çevik pazarlama, ilişkisel pazarlama, tüketici davranışı ve satış yönetimi gibi konularda araştırmaları olan Dr. Aydın son zamanlarda dijital dönüşüm alanındaki çalışmalara yoğunlaşmıştır.

 

Dr. Öğretim Üyesi Samet AYDIN,

Maltepe Üniversitesi. İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi

Marmara Eğitim Köyü 34857 Maltepe/İstanbul

İş: 90 (216) 6261050 dahili: 2371

E-posta: [email protected]

 

Düşüncede Özgür, Eğitimde Çağdaş, Bilimde Evrensel