Eğitim Fakültesi | Özel Eğitim Bölümü Muafiyet Kararları Hk.

Eğitim Fakültesi

Özel Eğitim Bölümü Muafiyet Kararları Hk.

T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ

 Eğitim Fakültesi

Özel Eğitim Bölümü

 Muafiyet Kararları

 

 

Madde 1:  Muafiyet talep edilen dersin yerel kredisi Maltepe Üniversitesi’ndeki eşdeğer dersin yerel kredisinden düşük olduğu durumlarda ilgili derse ilişkin muafiyet işlemi gerçekleştirilemez.

 

Madde 2:  Formasyon sertifika belgelerinde muafiyet talep edilen dersin kredi ve AKTS kredisi belirtilmek zorundadır.

 

Madde 3: Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programları hariç olmak üzere, yükseköğretim kurumları da dahil, kurum ve kuruluşlarca açılan sertifika programları kapsamında alınan dersler transfer edilemez.

 

Madde 4: Maltepe Üniversitesine dikey geçiş sınavı sonucuna göre kayıt yaptıran öğrenciler hariç olmak üzere; diğer yükseköğretim kurumlarının açık veya uzaktan öğretim programlarından mezun olan veya bu programlara devam eden öğrenciler, bu öğrenimlerinde aldıkları dersleri Maltepe Üniversitesine transfer edemezler.

 

Madde 4: Öğrenciler ön lisans bitirme projesi ile lisans bitirme projesi muafiyeti talebinde bulunamaz.

 

Madde 5: Eğitime başlanacak yıldan en çok 5 akademik yıl öncesine kadar, alınıp başarılmış dersler için muafiyet istenebilir. Bu esas Türk Dili ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ortak dersleri için geçerli değildir.

 

Madde 6: Bölüm kodlu zorunlu dersler (ÖZÖP ve ÖZÖY kodlu dersler) ve Alan Seçmeli (ASEÇ) derslere ilişkin muafiyet işlemi gerçekleştirilemez (Yatay ve Dikey Geçiş öğrencileri hariç).

 

Madde 7: Muafiyet talepleri üniversitemize kayıttan hemen sonra ilan edilen tarihler arasında kabul edilir. Bu tarihler dışında gelen talepler değerlendirmeye alınmaz.

 

Madde 9: Sadece bölüm web sayfamızda bulunan link aracılığıyla yapılan başvurular kabul edilir. E-posta veya elden teslim edilen muafiyet belgeleri değerlendirmeye alınmaz.

 

Madde 10: Daha önce birden fazla yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olan bir öğrencinin, en son öğrenim gördüğü kurum tarafından transfer edilen dersleri Maltepe Üniversitesine de transfer etmek istemesi halinde, ilgili dersleri ilk kez aldığı yükseköğretim kurumunun ders içerikleri ve transkripti esas alınır. Bu içerikler ve kredi uyumları incelenmeden başka bir yükseköğretim kurumu tarafından yapılan transfer işlemi değerlendirilmeye alınmaz.

 

Madde 11: İntibaklarda sınıf belirlenirken; 0-59 arası AKTS kredisini başarıyla tamamlamış olanlar birinci sınıf, 60-119 arası AKTS kredisini başarıyla tamamlamış olanlar ikinci sınıf, 120-179 arası AKTS kredisini başarıyla tamamlamış olanlar üçüncü sınıf, 180 ve üzerinde AKTS kredisini başarıyla tamamlamış olanlar ise dördüncü ya da son sınıf öğrencisi olarak tanımlanır. Dikey geçişle gelen öğrenciler için transfer ve intibak işlemleri yapılırken; bu öğrencilerin öğrenim görecekleri süre 4 yarıyıldan az olmayacak şekilde düzenlenir.

 

T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖNCEKİ YÜKSEKÖĞRENİMİN TANINMASI, TRANSFER VE İNTİBAK İŞLEMLERİ YÖNERGESİ:

https://www.maltepe.edu.tr/Content/Media/Page/06032023112533784-%C3%96nceki%20Y%C3%BCksek%C3%B6%C4%9Frenimin%20Tan%C4%B1nmas%C4%B1,%20Transfer%20ve%20%C4%B0ntibak%20%C4%B0%C5%9Flemleri%20Y%C3%B6nergesi_%2003.03.2023.pdf

 

YKS ile Bölümümüze Kayıt Yaptıran Öğrencilerin Muaf Olabileceği Eşdeğer Dersler Listesi

 

…………. Üniversitesinde Alınan Ders

Maltepe Üniversitesindeki Eşdeğer Ders

Atatürk İlkeleri ve İnkılapları Tarihi I

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılapları Tarihi I

Atatürk İlkeleri ve İnkılapları Tarihi II

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılapları Tarihi II

Türk Dili I

Yazılı Anlatım

Türk Dili I

Türk Dili II

Sözlü Anlatım

Türk Dili II

İngilizce I

Yabancı Dil I

İngilizce I

İngilizce II

Yabancı Dil II

İngilizce II

Psikolojiye Giriş

Psikoloji

Psikolojiye Giriş

Bilişim Teknolojileri

Bilgisayar

Bilişim Teknolojileri

Eğitim Bilimine Giriş

Eğitime Giriş

Eğitim Bilimlerine Giriş

 

Eğitimin Psikolojik Temelleri

Eğitim Psikolojisi

Eğitimin Psikolojik Temelleri

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Öğretim İlke ve Yöntemleri

 

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Araştırma Yöntemleri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Topluma Hizmet Uygulamaları

Sosyal Sorumluluk ve Topluma Hizmet Uygulaması

Topluma Hizmet Uygulamaları

 

Eğitim ve İnsan Hakları

İnsan Hakları ve Demokrasi

 

Eğitim ve İnsan Hakları

Kariyer Planlaması

Kariyer Danışmanlığı

Mesleki Rehberlik ve Danışma

Kariyer Planlaması

Öğrenme Güçlükleri

Proje Hazırlama/Eğitimde Proje Hazırlama

Program Geliştirme/Eğitimde Program Geliştirme/Program Geliştirme ve Öğretim

Türk Eğitim Tarihi/Eğitim Tarihi

Drama

Karakter ve Değer Eğitimi

Müze ve Eğitim/Müze Eğitimi

Eylem Araştırması/ Eğitimde Eylem Araştırmaları

Hayat Boyu Öğrenme

 

 

 

Eşdeğer MSEÇ dersi

 

 

Eğitimde Örgüt ve Yönetim

Eğitim Yönetimi

 

Eğitimde Örgüt ve Yönetim

Rehberlik/Okullarda Rehberlik

 

Rehberlik

 

Düşüncede Özgür, Eğitimde Çağdaş, Bilimde Evrensel