İletişim Fakültesi | Hedef ve Görevler

İletişim Fakültesi

Hedef ve Görevler

Maltepe Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Program Tanımı

Görsel İletişim Tasarımı lisans programının amacı; mesleki eğitimine temel oluşturacak bilgi ve becerileri edinmiş; fotoğraf, resimleme, grafik tasarım, yeni medya, etkileşimli tasarım, animasyon, modelleme ve video alanlarında teorik bilgi ve ileri düzeyde uygulama becerisine sahip; çağdaş iletişim araçlarını kullanma becerisine sahip; pek çok bireysel proje tamamlamış ve grup projesinde yer almış; yasal ve etik değerlere saygılı; eleştirel ve analitik bakış açısına sahip; en az bir yabancı dili kullanarak mesleki yenilikleri takip edebilen ve iletişim kurabilen; üretken ve yaratıcı profesyoneller yetiştirmektir.

Görüşümüz (Vizyonumuz)

Gelişimini sürdüren ve üretimde bulunan akademik kaynakları; kazandığı bilgi ve becerilerle sektörde aranan profesyoneller olan mezunları; sektör ve akademi işbirliğini karşılıklı kazanç ilişkisi içinde yürüttüğü iletişim kuruluşları; ders ve ders dışı faaliyetlerle bilgi ve becerisini geliştiren, edindiği becerileri ürüne dönüştürebilen öğrencileri sayesinde üreten, paydaşlarına ve topluma katkı sağlayan, tercih edilen ve önerilen bir program olmak.

Görevimiz (Misyonumuz)

Sürekli bir değişim içinde olan akademi ve sektör beklentileri karşısında sürekli gelişim fikrini ilke edinen ve tüm eğitim kaynaklarını bilimsel veriler temelinde özgün, yaratıcı ve etkili iletişim ürünleri ortaya koyarak fark yaratan; bir parçası olduğu topluma duyarlı davranan; mesleğinin gelişimine katkıda bulunan iletişim profesyonelleri yetiştiren bir program olmak.

 

Hedeflerimiz

  • Temel iletişim kuramları ve temel tasarım bilgileri ile donatılarak, bunları uygulama alanına geçirmiş olan;
  • Görsel iletişim alanındaki yerel ve küresel gelişmeleri ve yeni yönelimleri izleyen, tartışan ve eleştirel düşünebilen;
  • İletişimin diğer tüm alanlarıyla işbirliği ve etkileşim içinde çalışabilen;
  • Dünyada ve Türkiye’de yaşanan gelişmeler hakkında bilgi ve fikir sahibi olan;
  • Bireysel olduğu kadar takım çalışmasında da görev alabilecek ölçüde sorumluluk sahibi olan;
  • Ekonomik ve sosyal gelişmelere paralel olarak, çağın gereklerine uygun tasarımlar yapabilen;
  • Gerek sosyal, gerekse mesleğine ilişkin etkili kişilerarası iletişim kurabilen, düşüncelerini yazılı olarak da açık ve anlaşılabilir şekilde ifade edebilen;
  • Alanla ilgili her türlü görsel iletişim mecrasına ilişkin içerik ve tasarım üretebilen;
  • Yapım ve üretim süreçlerine ilişkin estetik becerilerini geliştirerek bunları uygulamaya sokabilen;
  • Doğru metodolojik altyapısıyla, sektörün ihtiyaçlarına yönelik belirli bir alan ya da tema çerçevesinde bir sorunu tanımlayabilen, yaratıcı ve yenilikçi çözüm geliştiren görsel tasarımcılar yetiştirmek.

 

Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nil KİREÇCİ

Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı

Düşüncede Özgür, Eğitimde Çağdaş, Bilimde Evrensel