Felsefe Bölümü
2004 yılında kurulan Felsefe Bölümünde benimsenen felsefe anlayışı doğrultusunda, felsefe öğretimi salt felsefe tarihi bağlamında yapılmamakta, öğrencilerin felsefe kavramlarına, soru ve sorunlarına geniş bir perspektiften bakmalarını sağlayacak biçimde sistematik yaklaşım öne çıkarılmaktadır. Felsefe Bölümü öğrencileri, uygulanan Öğretim Programı çerçevesinde, insan ve toplum bilimlerinin yanı sıra, klasik ve sembolik mantık bilgisiyle de tanıştırılmaktadır. İnsanın toplumsal, tarihsel ve kültürel bir varlık olduğu saptamasını önemseyen Bölüm, öğrencilerin, insanlığın ortak kültür mirasıyla da tanışmasını dikkate almaktadır. Felsefe Bölümü, öğrencilerinin Türkçeyi ve en az bir yabancı dili hem sözlü hem de yazılı olarak kullanmalarını sağlamak üzere, öğrencilerin zorunlu derslerin yanı sıra mesleki İngilizce ve diğer yabancı dil derslerini almaları teşvik etmektedir. Disiplinlerarası anlayışın önemle benimsendiği Felsefe Bölümü Öğretim Programında Felsefe Grubu Öğretmenliği için gerekli asgari Alan Derslerinin yanında Genel Eğitim Dersleri ile Kariyer Gelişimine yönelik seçmeli dersleri de yer verilmektedir.
Prof. Dr. Güncel ÖNKAL
Felsefe Bölüm Başkanı
ÖĞRETİM AMAÇLARI
- Felsefe tarihinin farklı dönemlerine, bu dönemlerdeki filozofların ele aldığı temel soru ve sorunlara ilişkin bilgi sahibi olabilme,
- Felsefenin farklı disiplinlerinde ele alınan soruları ve bu sorulara yanıt arayışları bağlamındaki tartışmaları kavrayabilme ve değerlendirebilme,
- Filozofların temel metinlerini anlayabilme ve yorumlayabilme,
- Felsefi bilginin özelliğinin ne olduğunu kavrayabilme ve felsefi bilgiyi diğer bilgi türlerinden ayırabilme,
- Yabancı dildeki kaynaklardan da faydalanarak düşüncelerini sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilme,
- Tutarlı, eleştirel, yöntemli düşünebilme, kavramsal çözümleme yapabilme,
- Olup bitenlere farklı disiplinlerden edinilen bilgileri de hesaba katarak bakabilme,
- Ekip çalışması yapabilme ve etkili iletişim kurabilme,
- Felsefe alanında edindikleri bilgileri kullanarak karşılaştıkları sorunları anlayabilme, değerlendirebilme ve çözüm üretebilme,
- Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla bilgi teknolojilerini de kullanarak kendini sürekli geliştirebilme.
İKİLİ ANLAŞMALAR
İkili Anlaşma Yapılan Yükseköğretim Kurumu |
Ülke |
Üniversitenin Web Sitesi |
Johannes Gutenberg-Universitat Mainz |
Germany - Almanya |
http://www.uni-mainz.de |
Karel de Grote University College |
Belgium - Belçika |
https://www.kdg.be/ |
Miskolci Egyetem University of Miskolc |
Hungary - Macaristan |
http://www.uni-miskolc.hu |
Saarland University |
Germany - Almanya |
https://www.uni-saarland.de |
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo |
Bulgaria - Bulgaristan |
http://www.uni-vt.bg |
University of Crete |
Greece - Yunanistan |
http://www.en.uoc.gr/ |
University of Latvia |
Latvia - Letonya |
https://www.lu.lv |
University of Bucharest |
Romania - Romanya |
https://unibuc.ro/ |
University of Zadar |
Croatia - Hırvatistan |
https://www.unizd.hr/ |
*Ayrıntılı liste için buraya tıklayınız.